Era katter + värmen
Hur är era katter i denna värmebölja?
Mina är helt olika, min 12 åring (hona) mår gott och är inte särskilt annorlunda jämfört med annars. Min 6 åring (hane) är dock superslö och vill inget, han är mer för snöstormar =P

Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Mina två stallkatter har jag inte sett till på hela dagen. Jag hoppas på att dom smyger fram när det blir lite svalare. Gillar inte när jag inte sett till dom. De tre andra har mest legat i varsin hög hela dagen. Dålig aptit på hela bunten men dom har druckit och det är ju bra. Klockan är 20,38 och det är 28 grader varmt.. ☀️🤦♂️
Våra katter går dit dem känner för. Hankatten har legat en del ute i hallen annars har jag inte sett honom så mycket, honkatten har sovit i soffan eller varit mycket ute
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De är lite slöare än vanligt, äter mindre men dricker mer. Blir det väldigt varmt brukar de försöka hitta den svalaste platsen, oftast under soffbordet, men den ena katten är lite knäpp så hon väljer att sova på killens varma dator. 😂
Här är den ena slöare än den andra… Men jag ser till att fukta dom för jämnan och ställde även ut en "badbalja" med bollar i som de kan leka med ute på balkongen 😃 Imorgon blir det dock till att duscha dom helt, tror det är bättre faktiskt…
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Mina killar är något slöare än vanligt. Dom sover mest, inte så mycket lek just nu.
Min kompis ena missa lider dessvärre av värmen så hon har fläkt på hela dygnet så missan lätt kan söka svalka.
Kan tipsa er om att sy en kylsnibb till missarna!
Ni kan hitta hur man enkelt gör en på denna länk😉
http://djurpyssel.ifokus.se/discussions/53be4693ce12c4203000020a-enkel-kylsnibb
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!

Honan ligger gärna i solen mitt på balkongen där det är som värmast. Hanarna ligger gärna där det e svalare.
Sover under sängen 😓Det är hur varmt som helst
Dogs is my world ♥
Skuggiga platser, utomhus helst, annars på golvet, vilket hon aldrig gör annars. Gnyr lite ibland, 30 grader i skuggan och vindstilla är ingen höjdare! Är hon hemma "torkar" jag av pälsen lite då och då med ett drypande blött papper eller en blöt handduk, det gillar hon eftersom det är svalkande en stund iaf.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Lite lugnare är dom båda två men annars märker jag ingen skillnad. Jag är noggrannare med kallt vattrn( de dricker helst ljummet, lite gammalt vatten annars av nån konstig anledning) och mycket mera blötmat.
Mina ligger utslagna lite överallt, stackarna.
De är busiga som vanligt förutom Estelle.
Estelle har lång tjock päls stackarn. Jag fick bada henne igår hon flåsar som en barnaföderska ibland. Jag funderar på att köpa någon form av kylfilt till henne. Någon här som vet någon bra (min symaskin är ur funktion för tillfället).
Hon ligger utslagen på köksgolvet mest hela tiden varvat med fönsterkarmen i köket där det kommer lite luft från en liten springa.
De andra springer ock busar och brottas och allt vad de nu brukar göra.
Under soffan på balkongen är oxå en skön plats tycker en del.
Fönstret i sängkammaren är alltid öppet så de kan gå ut på balkongen när de vill.
Någon som vet var jag kan beställa en bra och billig kylfilt/underlag?
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
#13 Du kan ju testa blöta en handduk och lägga på golvet och se om hon vill ligga på den.
Vi har sånahär kyldukar till hundarna: http://animail.se/absorbent-towel.html
Funkar superbra. Finns nog billigare utan förpackning. Även skönt att lägga på sig själv.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Hej
Jag läste i en blogg (Sigge svamphund) där matte hade lagt in handdukar i frysen och lade en på Sigge lite då och då. Kan säkert vara bra som underlag också. ❤️
Hanen ligger utsträckt på golvet större delen av dagen (förutom när det vankas mat, såklart). Äldre honan är inte heller så förtjust i värmen. Den yngre honan är mest ute.
Jag brukar ta en kylklamp och lägga under en filt, så kan dom ligga där om dom vill ha det svalare.
//Jessie
min honana äter som vanligt ute gör inget jagar. Hanen utslagen dirre i går så jag kylde av han med våt handuk och så fick han risvaten. Så nu verkar han som vanligt

Våra ligger ute på natten och helst under en buske på dagen. De söker sig gärna till bar jord i trädgården, kanske är det kyligare?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Oj, mina bryr sig inte alls. När dörren är öppen är det en plats i solen som gäller :D Inomhus susar de runt som vanligt.
Jag tar fram vattensprutan med kallt vatten och sprutar lite lätt på en filt, sen lägger hon sig där på och njuter och snuttar, när den är torr så lämnar hon och letar upp något annat mysigt ställe :) Hon gillar att ligga i solen, men för det mesta slappar hon vid ett öppet fönster som är på "skuggsidan" och känner hur de fläktar :) Att gå ut när det är så här varmt intresserar henne inte, har försökt att ta med henne ut flera gånger men hon går bara tillbaka till dörren och krafsar och vill in.