Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 628 ggr
I want to belive
9

Smulans jobbiga äventyr

Om ni minns så blev min smulan jätte sjuk för snart drygt 4 dagar sen , hon kaskad spydde nästan.. Hon var så svag och uttorkad… Vi var på besök hos veterinären, hon fick dropp , och ett speciellt diet foder för att komma igång med magen på ett snällt sätt , hon var pigg i 10 min sen sjönk allt , fick blodig avföring (ljust blod), och hon vart mer seg , och jag råd frågade strömsholm, och dom sa åt mig att vara lite tålmodig, för droppet kan ta upp till 24 timmar för kroppen att ta hand om allt , och ljust blod i avföringen tyckte hon jag kunde pusta ut lite över , så länge det inte det är mörkt/lite svart ton över det så är det inte invändigt och har förhoppningsvis inte punkterat något . Jag har gråtit och gråtit och trott att jag skulle förlora henne , jag kunde inte föreställa mig ett liv utan henne… hon vart sämre , fick feber , jag har nu haft sömnlösa nätter.. Matat henne som en bebis, gett henne all kärlek hon har tillåtit mig.. Igår morse , kunde hon gå upp och dricka vatten själv , jag vart sååå glad.. och lättad..hon drack flera gånger igår , sedan var hon frånvarande och trött i mellan åt ,på kvällen kom en STOR hår boll och sedan sov hon resten av kvällen (matade ju henne varann timme ), kl 4 inatt så provade jag ge henne mat och hon ville ha lite mer ersättning än vanligt, och idag Smulans är feber är borta , kall o fuktig nos nu, hon började få lite aptit kl 4 inatt, sen drack hon massor, sen innan jag la mig igen så jagade hon en nattfjäril, i morse innan Patrik(min kille ) gick så sa han att hon vill äta av vanliga fodret, och jag flyger upp ur sängen och ger henne sitt diet blötfoder, och ooooj va gott det var , så hungrig hon måste ha varit . Nu har hon legat o sovit brevid mig och spunnit och kloat och pratat lite , fortfarande lite frånvarande, men hon är sååå mycket piggare..!! Fan så underbart!! Är så glad att jag gråter lite till .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

kigon
2

Vad bra att det går bättre, håller tummarna om full återställning! ❤️🌺

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Myrrami
1

Va skönt att höra att allt gick bra.