Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2260 ggr
JohannaEkroth
0

Hur mycket Everclean

Jag har tre katter och funderar på hur mycket Everclean det skulle gå åt i månaden till mina missar om jag bytte till Everclean.

Hur mycket går det åt hos dig per månad och hur många katter har du?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Castiel.
1

Vi använder för nuvarande Everclean och vi har två katter hemma, varav en av dom är en rejäl bajsare! Vi köper hem 1 paket 10 kg Everclean och det räcker i ungefär 1½ månad skulle jag tippa på. Everclean är den bästa kattsanden som jag någonsin stött på, rekommenderar den starkt trots att den är lite dyrare!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

JohannaEkroth
0

Tack, så ungefär 10 kg i månaden med andra ord.

Fler svar önskas tack. 🙂

kigon
0

Vi använder nature's calling och har 3 katter, för 12 kg (ekonomipack) så tar det väl 2-3 mån innan det är slut…

Ströet är klumpbildande, luktar knappt och dammar extremt lite, så vi slänger inte ut sand utan fyller endast på efter behov 🙂 

När jag använde everclean (innan jag bytade) så valde vi att byta ut det ibland då det luktade mer, så det gick ju åt lite mer sand på det sättet…

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Bizi
0

Förr hade jag EC, och 5 katter och det gick åt ca 40-50 kg i månaden (så ca 10kg/katt/månad). Dock tycker jag EC dammar för mkt med tanke på hur dyrt det är.

Vi bytte också ut all EC-sand med jämna mellanrum och den månaden gick det ju mer sand då såklart ;)

Castiel.
0

Ja jo, EC dammar en del, men vi har aldrig haft något luktproblem med EC dock så använder vi doftsand från Dogmann som vi strör ut med kattsanden. Det är en lösning det med :)

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[Isadolls]
0

Då jag har 6 katter så kan jag säga att ca 10kg / katt , så det  #4 säger låter mer rimligt…..även med Ever Clean.

kigon
0

#3 Såg att jag glömde skriva, våra katter är både inne & utekatter och gör sina behov ute på gården under dagstid, och kattlådan under natten, så även det har med mängden att göra 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

JohannaEkroth
0

kigon - Exakt så sägar ju folk om Everclean, att man bara behöver byta ut lite i taget för att det luktar. Så 12 kg borde räcka en månad av den sorten du föreslog till 3 st katter, varpå en av dem kan jag säga, går ute så ofta han får. Iallafall nu under sommaren.

Ni andra som skriver att ni har bytt för att EC dammar, till vilken sort har ni bytt?

Någon annan som använder EC som kan berätta?

[Isadolls]
0

jag har haft Grizzlys egen Kattsand, men har valt att återgå till everclean.

Upplever den bäst, använder den ljusgröna förpackningen.

visst den dammar men det tycker jag all sån Kattsand gör som är klumpbildanade.

Wony
0

Vi har två inne/ute-katter (ute ca halv dygnet), och använder ungefär 7-10kg sand per månad. Uppemot 15kg på vintern när de är inne mycket mer. Everclean är drygt, tycker i alla fall jag.

MolnBlomman
0

Jag byter sand och desinfekterar lådan ca var tredje vecka för mina 2 katter. Jag häller i en hel stor förpackning varje gång.

Bizi
0

Jag håller på o utvärderar fortfarande,vill ha en prisvärd, hyfsat dammfti Kattsand. Vi hade Cats best ökoplus. Bästa jag någonsin haft men nya missan som kom förra året gillade den inte, därför håller vi på o prova sand nu :-)

[inanna56]
0

Jag har två katter och använder ung. 10 kg per månad. Jag rengör i lådan en gång per dag och använder sanden i flera månader innan jag byter ut sanden helt och rengör lådan. Jag upplever inte så mycket att det dammar, däremot att det kommer ut sand på golvet. Men sedan jag bytt till Modkat låda har det problemet nästan försvunnit helt , lite sand kommer ut men absolut inte i samma mängd.

Förut så bytte jag ut sanden helt oftare men började med att ha mycket mer sand i lådan. När kisset inte  i hamnar i botten, utan det bara blir klumpar, så håller sig sanden fräsch längre.

[Cookie Monster]
0

Räkna med att det går ca 10 kg/katt.