Hur ger ni era katter mat?
Skulle ni kunna berätta hur ni ger era katter mat? Ger ni torr- eller blötfoder? Har ni alltid en och samma plats där maten står på? Hur ofta? Är lite av det jag undrar över. :)

Mina katter har fri tillgång till blötmat. Det serveras på ett fat ,när det är slut tar jag fram ett nytt fat med mat. Barfen serveras på samma sett men då äter de upp allt på en gång.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har tre katter, alla katter ha varsin plats. Jag har underlägg och deras matskålar på. Jag ger tre gånger om dagen. 07:00 (ca), 17:00 och innan jag går och lägger mig. Mat som mina katter äter är blötmat (Mjau och Bozita), färskfoder och rått kött. Jag vill allra helst ge bara rått kött (barf) men tillgången till allt jag vill ge är tveksam så jag blandar och dessutom har jag en donna som vill variera för annars matvägrar hon och kräks…
Våra två "ordinarie" katter har jag tagit ett bord vi inte använde till något och klädde in i vaxduk så de hoppar upp där och äter. Äldsta honkatten villabrand ha våtmat så de får hon lite olika sorter eftersom hon tröttnar väldigt fort på en sort. Sen min honkatt äter endast torrfoder så de får hon på en nästan platt skål för annars äter hon inte. Sen har jag en kattmamma men fyra bebisar på mitt rum och just nu får de endast torrfoder. De fick våtmat innan och hade torrfoder bredvid, men kattungarna gillade inte de och åt inte de.. Och deras mamma är så lös i magen att de rinner ur henne så testa ta bort våtmaten och de verkar hjälpa så nu får hon inte lika mycket. Sen har vi en katt som går ute som har kommit till oss och hon får sin mat utanför vår trappa de är både våt och torr mat :)
Bamse ratar blötmat tyvärr, men han får kycklingvinge och torrfoder. Torrfoder är det fri tillgång på, och en kycklingvinge varannan dag. Sen gillar han hundarnas färskfoder voh heter den det är kyckling m ris.
Saga får blötmat hon får mat 6 gånger per dag då hon har kattungar, utöver detta har hon fri tillgång på torrfoder (för kattungar och kattmammor) även hon gillar färskfoder och kycklingvingar. Hon är även glad i äggula som hon får 3 gånger i veckan. Hon äter massor men det märks inte mer än mycket bajs i lådan 😉
Mina katter får hemmagjort färskfoder 3-4ggr per dag. Det serveras på diverse fat och tallrikar för jag är dålig på att diska. Ponyo får på fönsterbrädan för att Emmy äter snabbare och skulle sno hennes mat om han kom åt. De får maten portionerad i förfrysta men så klart upptinade portioner om 20g. Ibland får dem två på samma gång beroende på hur många gånger jag matar. Det är tomt på faten 1-2 min efter att maten serverats.
Mina har tillgång till torrfoder hela dan, plus att jag ger dom blötast morgon och kväll.
#4 Har du provat att ge dina katter VoH's kattvariant?
Mina katter serverars blötmat och färskfoder/BARF ett par gånger om dagen, dessutom har de Orijen torrfoder framme men föredrar den andra maten men jag har en äldre dam som är torrfoderjunkie så man får försöka göra alla nöjda
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Jag ger dem blötmat på tallrikar 2-3 gånger om dagen, beroende på hur fort den tar slut. Varje kväll innan jag lägger mig häller jag upp lite torrfoder (applaws) i deras matskålar. Maten står alltid på samma ställe och mina två katter äter där tillsammans. 🙂
Mina katter får fri tillgång på James Wellbeloved torrfoder i två rum (flera djupa skålar), de har självklart tillgång till färskt vatten som serveras i tre rum då jag noterat att de dricker mycket bättre om de har en vattenskål i sovrummet också. Utöver detta serverar jag blötmat i portionspåsar 1-2 gånger om dagen när jag tycker att de är för jobbiga (skämtar bara, slå mig inte! 😉), tyvärr äter bara tre av katterna blötmat och de är dessutom sjukt kinkiga med vilka sorter som duger, vilket gör att jag inte kan servera burk eller tetror då de är äääckliga enligt min testpanel.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Mina har fri tillgång till torrfoder i en foderlabyrint i form av ett torn. :)
Jag köpte den eftersom dem började bli lite överviktiga. Tror inte det är bara fodrets fel utan mer att dem rör sig för lite för att dem är innekatter i en lägenhet. Vi hoppas snart på att kunna köpa hus och näta in trädgården så dem kan springa fritt på gräsmattan.
Här är tornet vi har:
http://www.zooplus.com/shop/cats/cat_bowls_feeders/plastic/232810
Wilda har fri tillgång på torrfoder och sen får hon blötmat två gånger om dagen. :) hon har sin mat i vardagsrummet bredvid soffan. :)
Hos oss serveras det blötmat i vardagsrummet 2-3 gånger per dag. Då och då får de färskfoder/rått för omväxlings skull. Den ena katten har fri tillgång till Applaws torrfoder uppe på hatthyllan i hallen dit bara hon kan komma upp, för hon äter för dåligt av bara blötmaten. Lite bökigt, men på detta sätt är alla lagom mätta och glada hos oss ;)
Vi ger blötmat tre gånger om dagen i köket. Dom brukar äta upp direkt (dom vet att annars äter någon annan det).
//Jessie
Innan jag fasade över min nyaste katt på färskfoder så fick jag ge henne hennes torrfoder ovanpå en hylla som hon kom till genom att hoppa från klätterträdet. Tur att den andra katten inte är så atletisk så att hon kunde få ha sin mat ifred :3
7 nej det har jag inte tyvärr. Jag har bett återförsäljaren ta hem fodret men än har dom inte tagit hem den 😕 Jag har bara hört att den ska finnas, är det fisk i den? Bamse är allergisk mot fisk så här är det foder helt utan fisk även laxolja
#15 De har 2 olika, den ena med kyckling och den andra med fisk
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Hon har en liten matplats i köket, med ett underlägg under eftersom hon gillar att plocka mat från sitt fat och spotta ut bitarna på golvet och äta från golvet istället. Det finns ett fat med ständig tillgång på Orijen torrfoder, samt tillkommer ett fat med så mycket blötmat som hennes mage tål en gång per dag.
Mina äter på ett bord i köket. De får mat 3 gånger om dagen. Mellan kl. 6 och 12. Whiskas Mellan kl. 14 och 18 Whiskas eller kött av något slag. och kl.21-22 före läggdags. Applaws torrfoder eller kött. Ibland får de äggula till kvällsbit ^^,