Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1160 ggr
Magic Nicki
0

Katten stryker rumpan mot golvet

Om en katt stryker rumpan mot golvet efter toa-besök, är det säkert tecken på att hon har urinvägsinfektion eller skulle det kunna vara mask också? Kan nämnas också att jag tog hem en kattunge för drygt en vecka sen och katten i fråga är kastrerad.

Dt1
1

Mina gör så om de är förstoppade eller har kvar bajs.

Zepp
1

Det kliar eller irriterar.. där bak!

Hundar gör samma sak.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tjeja
1

Typiskt symtom på förstoppning eller mask till exempel.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zepp
0

Är det tillfälligt är det bara irritation.. är det mer konstant bör man undersöka orsaken.

Magic Nicki
0

Tack för svar! Än så länge är det bara en gång jag såg detta.

Zepp
0

Om man säger som så.. utan att vara allt för äcklig.. hundar och katter som visar allt för stort intresse av rengöring av anus har i bland något problem.. det kan vara rent okej med normal rengöring.. typiskt hundar slickar sig själva där bak.

När vi känner någon irritation så använder vi ett finger.. fast så att ingen ser oss!

Bägge grejerna är helt normala.. när det irriterar mer än vanligt bör man undersöka det hela litta mer noggrant.

Mask har jag upptäckt på både hund och katt.. dock aldrig på mig själv!

Och hur jag konstaterat detta på mig själv kommer jag aldrig erkänna.. fast jag tror de flesta gör lika dant om det krävs!

[Isadolls]
0

Mask skulle jag tro, eller klåda:)

OberonsMatte
0

Mina katter gör så när det sitter kvar lite bajs i rumpan eller i pälsen runtom, vilket oftast betyder att de antingen är hårda eller lösa i magen.

Sajtvärd Katter iFokus