Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 325 ggr
Mysan_
0

2-åring acceptera ny katt?

Hej, vi har en katthona på snart 2 år. Och jag har funderat på att skaffa en till, alldeles egen katt. Men mamma och pappa säger att det finns ett problem - att vår nuvarande katt inte kommer acceptera en ny kompis. Är det så?

Allamej
1

Det har alltid varit det traditionella 431 fräs och morr men sen har dom lugnat sig.

jag introducerade mina 2 kastrerade katthanar, båda 2 år, i september förra året och min första var exemplarisk.Han väntade med att presentera sig till dess att den nya katten vågat sig ut. Efter det så fräste dom inte ens.

När jag har introducerat kattungar så har det berott på mentaliteten hos den äldre hur länge introduktionen har tagit.  Men aldrig mer än ett par veckor.

Min lista på katterna som varit här och introducerats till en kattunge, förutom den sista som var lika gammal och räddningskatt.

Maya-Mimic

Mimic-Skrutt

Skrutt - Gibson

Gibson- Gremlin still going strong.

Jag skaffade Maya för 20 år sedan.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor