Kattungar ålder?
Bilden blev sned förlåt för det
Skulle gissa på 6-8 veckor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Dom kan inte gå en så har svårt att tro så gammla
Jaha, de såg större ut. Kanske upp till en 4-5 veckor då?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
3-4 veckor ser de ut att vara..6-8 är de inte iaf
Vad väger de? Man brukar kunna höfta ålder efter vikt. De väger ca 100 g när de föds och sedan ökar de med 100 g/vecka. Det är ett grovt mått men funkar rätt bra.
Tack för svaren 😂
tänk på att kastrera er honkatt nu ;)
Jag gissar på ca 5-6 veckor gamla, det är vanligt att katthonor tar med sig sina kattungar när det känns tryggt att visa dom små samt att hon behöver hjälp med mata dom. Jag föreslår att ni tvättar era händer väl när ni är med dom, ser att ögoninfektion finns på en kattunge tvätta med bomullstuss/pad med lite koksaltlösning 2-3 gånger per dag tänk på att inte använda samma bomullstuss/pad till båda ögonen eller till alla kattungarna utan ta ny för varje öga/kattunge.
Jätte söta var dom verkligen får gratulera :) Sen föreslår även jag att man kastrerar honan för att slippa mer kattungar.
Jag tippar pa 5 veckor jag.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#10 #11 de brukar väl gå i den åldern ni gissat på och TS skriver att de inte kan gå… ;)
Kralar de eller vobblar de fram pa fotterna?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#12 "Gå" kan de göra mer eller mindre från början, frågan är bara hur pass bra.
12. 3 veckor är snart våra små här och jag ser skillnad på TS kattungar och våra. Därmed gissar jag på ålder 5-6 veckor men kan vara 4-6 v gamla.