Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1184 ggr
Saffran0Spice
17

Idag ska det ske!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska Ruben fångas in!

Vi håller tummarna att han kommer fram ikväll som han gjort i 2 veckor nu för att få mat - så jag kan ta honom.

Imorgon kommer djurskyddet och Rubens nya liv kan börja.
2 år efter att han blivit övergiven så kommer han äntligen få chansen till en ny familj ^^

OberonsMatte
2

Jag håller tummarna för er!

Går han att hantera eller är det fälla som gäller?

Sajtvärd Katter iFokus

Saffran0Spice
3

#1 Jag har byggt upp ''en relation'' eller vad vi ska kalla det, så jag kan lyfta och bära honom korta stunder utan problem. Så bara han kommer fram kan jag nog plocka upp honom och få in honom i en bur.

Men jag ska testa att lägga maten i transporten - han är så hungrig oftast att han går vart som helst för maten. Igår åt han till och med grus som nuddat maten =(
(lite ramlade av tallriken…)

Molekylflickan
0

Lycka till! :D

Vi matade också en katt, kallade den Skruffy. Han kunde man klappa och han var till och med inne i huset ett par gånger, men dagen vi tänkte ta och fånga honom försvann han… :/

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Saffran0Spice
3

#3 Tack!

Så typiskt =/
Ruben försvann sist vi skulle fånga honom också, då var han borta en vecka innan han kom tillbaka - då var det redan fullt hos djurskyddet igen…

Men nu har jag matat honom vid samma tid varje dag i 2 veckor, så dom sista dagarna har han suttit och väntat när jag kommer!

Molekylflickan
0

#4 Då lyckas ni säkert! Skruffy kom på olika tider hela tiden :P

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Saffran0Spice
16

Ruben blev precis infångad, ev kommer djurskyddet och hämtar honom redan vid 19.00 gud vad lycklig jag är för hans skull!! 🥳

OberonsMatte
2

Bra jobbat!🏆

Sajtvärd Katter iFokus

Saffran0Spice
2

#7 Tack så mycket!

Återkommer med information om hans närmaste framtid när Ruben blivit hämtad =)

Saffran0Spice
12

Ruben har nu blivit hämtad av djurskyddet och är påväg mot en bättre framtid!

På tisdag skall han undersökas av veterinären och där kommer hans öde att avgöras - tyvärr om veterinären hittar något allvarligt fel på honom så kommer beslutet tas att låta honom somna in. Annars är hans framtidsutsikter för adoptering mycket goda då han visade djurskyddet direkt sin underbara charm och sitt lugn för omvärlden.

Vi önskar Ruben en trevlig framtid och att han snabbt får en egen underbar familj ❤️

ElinaPersson
1

Åh vilken charmör 😍

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Mona22
1

Så söt katt! ❤️

Saffran0Spice
4

Tråkiga nyheter

Efter ett besök hos veterinären konstaterades att Ruben hade väldigt svåra reumatiska problem i sina bakben och höfter. Han hade även ett magvirus och trots antibiotikakur så blev Ruben bara sämre.
Så det beslutades att Ruben skulle få somna in och detta fick han lugnt göra 5 Juni.

Tyvärr fick Ruben aldrig ett nytt hem, men han fick mycket kärlek och omsorg på katthemmet under sin sista tid iallafall Blomma

Vi kommer alltid komma ihåg lille Ruben som kämpade så hårt.
Vila i frid nu lille gubben Hjärta