Könsbestämma kattungar!
Jag tycker att ettan ser ut som en kille och tvåan som en tjej.
Jämför här: http://pawpeds.com/pawacademy/beginnerscorner/breedingalitter/kittens.html
Sajtvärd Katter iFokus
Ja, det är så jag tror också, men det som förbryllar mig är de klumparna/kulorna som är liksom på sidan på kattunge nummer 2, som jag tror är en tjej. Men kattungarnas kön ser ju verkligen olika ut, så det borde inte vara samma kön på dem.
Tack så mycket #2 OberonsMatte
#3 Ja, de där små "kulorna" är lite luriga, men jag har sett det på flera honkattungar även om de var extra tydliga på den här.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har också fått höra att man nästan aldrig ser "pungkulorna" på hankattungar vid födslen utan de faller ner senare.
Så länge får "hon" heta Flora och den lille killen Love :)
Om du har dem kvar borde det gå att könsbestämma dem nu.
Honornas öppning är mera avlång /skåra medans hanarnas öppning är rundare. Det går att hitta bilder på nätet om man söker annars kan man ju alltid fråga en vet om man behöver veta för nya ägare och liknande.
Den här kattungen figurerade även på andra kattforum när det var aktuellt och man kom fram till att 2:an var en hona.
Sajtvärd Katter iFokus
1 hane, 2 hona enligt mina bedömningar av bilderna.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
nån som vet?
#11 En hona :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
tS hur mår kattungarna?=)
Lånar tråden, snälla hjälp!