Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 879 ggr
Amm0
0

Min katt vilar bredvid vattenskålen.

Sen igår kväll har min honkatt till och från legat och vilat brevid vattenskålen (eller rättare sagt-kattfontänen). Detta är ett annorlunda betéende, inte alls likt henne.

För ca en timme sedan hade hon ett ansträngande betéende med munnen också, ungefär som att hon ville kräkas, men kunde inte. Även detta är märkligt för att vara henne.

Just i detta nu ligger hon precis som vanligt på ett "normalt" mysställe och ser ut att njuta av livet, som vanligt.

Hon äter, dricker, går på lådan och pratar som vanligt.

Varför ligger hon bredvid vattenskålen ibland?

OberonsMatte
1

Det förekommer nog hos alla katter att de plötsligt kan upptäcka och prova ett nytt ställe att ligga på (även om vi tycker att platsen ser lite märklig ut). Likaså att de har tillfälliga kväljningar ibland (kan vara en hårboll eller gräs som irriterar i magen).

En katt som är sjuk eller har ont kan också lägga sig på ovanliga ställen, men oftast är det då på undangömda ställen, t.ex. bakom eller under en möbel. 

Man ska alltid vara lite observant på alla slags ändrade beteenden, men så länge din katt äter, går på lådan och är pratsam och social som vanligt, tror jag inte att det är något att oroa sig för.

Sajtvärd Katter iFokus

Amm0
1

Tack så  mycket för svar! Idag har stumpan varit helt "normal", så oron har släppt 😃

Det är dock skönt att höra att kissar kan plötsligt hitta på en annan "konstig" viloplats utan att de behöver vara sjuka för det, så länge platsen inte är undangömd.