Zooplus max 20 kg för hemleverans
Vet att det är fler än jag som brukar beställa från zooplus och jag vet inte om jag mest haft tur eller dom det är nyligt det blivit ändrat men om man beställer från zooplus.se, eller zooplus.dk så är det max 20 kg som gäller för att man ska få det hemlevererat till dörren.
Jag har beställt ett flertal gånger från dom från .se, .dk och .com men allra flest gånger från .dk.
Har helt missat detta och har nu två tunga paket att hämta ut. Tur en vän kunde hjälpa mig nån dag för våran bil är trasig.
Tänkte bara varna ifall nån fler än jag beställer därifrån ibland och har missat detta.
"Att tänka på vid leverans med Posten och GLS/Schenker: Paket på upp till 20 kg levereras direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16 och paket på över 20 kg kan hämtas ut på Postens utlämningsställe. Om leveransen inte lyckas vid första försöket lämnas ditt paket till Postens serviceställe i närheten av var du bor, där det kan hämtas ut.**Schenker levererar paket som väger under 20 kg direkt till utlämningsställe."
**
Hm, kan vara bra att veta! Tack för upplysningen!
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Så lite så. Vissa är kanske duktiga att läsa villkoren varje gång, men jag körde bara på som vanligt haha. Men tänkte att det kunde vara bra att skriva i alla fall. 🙂
20kg per paket är de väl? dvs packar zooplus rätt om man beställt mer än 20kg får man allt till dörren
#3 Yes. Men tyvärr kan man nog inte räkna med att dom gör så.
Ett av mina paket väger själva sakerna under 20 kg , men med kartong och allt hamnade det på 20.15. 😛
Mina paket brukar ligga på 30-35 kg och jag har fått det hemlevererat utan problem :)
Jag har också ALLTID fått det hemlevererat trots kartonger på 30kg (15kg Kattsand x 2) 😃
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Jag får mina paket hem. dom väger 30 kg /st.
Har också tidigare fått hem paketen trots att dom vägt över 20 kg, så jag vet inte om dom tidigare varit snälla eller om det blivit ändrat.
Från .com verkar det dock inte spela någon roll hur mycket det väger vad jag kan se.
Beror väl på vad man väljer för fraktalternativ. Sist jag beställde blev det två paket, ett på typ 1 kg och ett på 30 kg. Det lätta fick jag hämta ut medan det tunga levererades till dörren. Men då hade jag valt Schenker som fraktalternativ, skulle aldrig falla mig in att välja Posten efter deras strul.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#9 Såg det nu. Så det är endast paket under 20 kg man får hämta ut själv om man väljer schenker?
Har dock valt posten tidigare utan det problemet, så jag undrar om jag bara haft tur eller om dom ändrat det. Har då helt missat det i alla fall 🙂
#10 Det verkar så ja :) Just Posten är det väl si och så med vad jag märkt. Här skyllde de på att folk aldrig är hemma dagtid så då sket de i att köra ut mitt paket på 11 kg och körde det raka vägen till utlämningsställe istället. Inte ens ett försök till utkörning. Schenker däremot har aldrig strulat. Har som mest fått en bur på 40 kg hemkörd till dörren, de ringer dagen innan och så dyker paketet upp på avtalad tid 🙂
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#11 Oj illa av dom! Har aldrig haft det problemet med posten.
Får se till att vara noga att välja schenker då. 🙂
Tack och lov har jag turen att få hjälp att få hem mina paket den här gången ändå. 😛
#12 Indeed! Får hoppas att paketet kommer fram som det ska iaf ^^

Fick hem ett klösträd för några veckor sedan med posten. Vägde 30 kg och jag fick det till ytterdörren.