Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 627 ggr
[postmortum91]
0

Bästa försäkringen?

Vilken försäkring är bäst?

Jag vill ha en försäkring som: 
täcker mycket
är billig
max 2500 fast självrisk +15%

Även en försäkring som man kanske kan få "extrapris" om man försäkrar alla sina djur där, då tänkte jag flytta min hundförsäkring isåfall.

Just nu har vi if på hunden, men vi vill titta runt och se om vi hittar någon bättre och framförallt billigare i månaden.

OberonsMatte
1

Vill man att katten ska behålla det valda ersättningstaket på veterinärvårdsförsäkringen hela livet (dvs även efter det att den är 7,8 eller 10 år) så finns det bara ETT försäkringsbolag att välja på - och det är Agria.

Sajtvärd Katter iFokus

[postmortum91]
0

Hmm, bra att veta. Tack!

Bellbooh
2

Har Folksam på båda mina katter och betalar ca 80kr/mån för varje katt. Fast självrisk på 1500kr + 20% och 50000kr som ersättningsnivå utan livsförsäkring då. Vi har inte fått någon mängdrabatt utifrån kattförsäkringar enbart, men däremot får man rabatt om man har bil, hemförsäkring även där t ex.

Har inte haft några problem med ersättningar så jag tycker att de har varit bra, har bara fått utnyttja försäkringar 2 ggr och det har funkat gallant, i somras ersatte de närmare 10 000kr när en av katterna fick problem med hårboll/gräs så att han låg på sjukhus i 3 dagar, och för en månad ersatte de ca 4 000kr när den andra katten skulle opereras för att ta bort tumörer.

Tillägger även detta ang. vad som gäller för äldre katter, kopierat från deras hemsidan, ifall det intresserar dig:

"Från och med det år katten fyller 8 år trappas högsta ersättning ner, men beloppet sänks aldrig under 7 500 kronor, respektive15 000 kronor. Läs mer i försäkringsvillkoret under Veterinärvård."

cattisa
0

Jag har Agria till min katt och har haft det även till tidigare katter. De är bra att ha att göra med och inga problem att få ut ersättningar.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen