Katter och båtar

En av de katter vi fött upp och sålt var ibland ute med båten med sin matte och husse och det fungerade utmärkt. Han var fastsatt med sele och koppel i båten och hade flytväst när de inte låg i hamn.
Kattens temperament och sätt har nog iofs också stor betydlese. Benji älskade sin matte över allt annat och skulle inte drömma om att försöka sticka från henne.
Här är foto på Benji på båten.

Gud va fränt! Va söt Benji är då!
Jag kanske inte ska börja med det än, men märkar jag att det fungerar bra i sele och de litar på oss, kanske man kan ta och prova sig fram lite. Än så länge har de inte vant sig riktigt att det kan ta stopp när de går i sele hehe. Men det skulle vara så kul om det gick, att man kan ta med sig katterna vad man än ska göra.

Oh SÅ fina bilder på en vacker Benji!
Det finns ialla fall en annan tråd där katter på sjön diskuteras, tyvärr fungerar inte sökfunktionen nu, men prova att söka på ex sjö, båt sedan så får du lite fler tips.

tack Pia!

Tack för kommentarerna om Benji. Det är tyvärr inte jag som tagit de fina bilderna utan Benjis fd matte Mona som tråkigt nog inte finns mer. Benji har dock fått ett nytt hem hos ett par som är supergulliga och som han trivs väldigt bra hos.
min katt fick följa med ut med ekan. :) han hade sele och koppel på sig om ha skulle fått för sig att hoppa i och försöka simma iland eller så.
först var han lite rädd och gömde sig hos matte, men sen blev han lite kaxig och gick fram och ställde sig längst fram i båten. det gick bra, men sen fick han syn på sin egen spegelbild i vattnet. haha, han fräste och spottade och reste ragg och blev helt skogstokig, jävla katt att inte försvinna och vad gjorde den i vattnet!? :D sen sprang han och gömde sig hos mej igen. haha.
sen dess har han nog inte varit ute på sjön och farit :)

#1 Vilken härlig bild!