Skadligt?
Är det sadligt för katter att få 5 torrfoderulor (Royal Canin Sterilised) 3 gånger om dagen och 100% av dagsbehovet i blötmat?
Tänkte ge honan ICA och hanen står mellan sheba och whisas, de gillar inte mjau och bozita.. Tyvärr är det fisk i alla icas smaker så det gör att hanen inte kan äta det.
Om någon har tips på bättre foder så provar jag gärna om de vill äta det…
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Nej, det är verkligen inte skadligt.
Sajtvärd Katter iFokus
Ok :) , vill inte plocka bort det helt för de älskar torrisarna. Samtidigt tror jag det är de som gör att hanen är lite för rund om magen.. Inte fet, men heller inte lagom.. :(
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Ja, som du vet är blötmat bättre mat än torrfoder, men skadligt kan man inte påstå. Särskilt inte i så små mängder och när huvuddelen av födan består av blötmat.
Har katten problem med vikten är det motion han behöver.
Sajtvärd Katter iFokus
Han springer rätt ok när jag är hemma.. Har du något tips på bra leksak som gör att de vill springa när jag inte är hemma?
Jag kan inte ha fönstret öppet när jag inte är hemma, då jag bor på bottenvåningen och "hela stan" vet var jag jobbar.. (Fast det kan jag inte riktigt än nu heller för inhägnaden är långt ifrån klar)
Skadligt och skadligt… du kan ju se det som att du ger dem godis? För det är väl mest vad jag anser att torrfoder är, massor av kolhydrater och väldigt lite näring. Jag anser inte att något torrfoder är mat egentligen, men om du ger katterna annan mat vid sidan av så kan du väl ge dem de där torrfoderkulorna som godis vid sidan av om du vill det?
#5 Eftersom en väldig massa katter äter enbart torrfoder och överlever är det absolut att räkna som mat. Visst finns det mat som är bättre, men bland är foderdiskussionerna lite väl överdrivna tycker jag.
Tänk om alla kattens behov kunde få en bråkdel av den uppmärksamheten?
Sajtvärd Katter iFokus
Själv älskar jag mina katter och vill göra vad som är bäst för de på alla plan. Där mina kunskaper inte räcker till hoppas jag att andra vet och vill komma med tips och råd :)
#7 Ja, jag förstår. Förlåt om jag lät lite vresig.
Sajtvärd Katter iFokus
Ingen fara :)
Lätt hänt på forum..
Ica har portionspåsar som inte innehåller fisk.
Du har rätt… Kollade en gång till nu så då kan båda äta ICAs mat sen..