Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 687 ggr
skogisarna
0

Tiggande katt...

Hej på er alla

Jag har en turkisk angora och den ser ut som en skogis på 8 år. 

Hon har haft samma mat hela tiden och den har hon gillat sen har hon någon gång fått burk mat men ej ofta. Tiggt har hon gjort men det har varit hanterbart men sedan ca 2 månader tillbaka så har hon nästan inte ätit sin mat utan blivit helt besatt av att tigga, äta sopor mm. Hon har gått ned i vikt och det är ej konstigt. 

Så fort man väder ryggen till så plockar hon mat från tallriken eller upp på diskbänken för att ta det som ligger. Besatt.

Är det någon som varit med om något liknande….

Behöver tips och råd.

Kram

SuperLimm
3

Jag skulle rekomendera att ta katten till en veterinär, det låter inte riktigt friskt att katten gör så. Beteendeförändringar ska man alltid ta på allvar och kolla upp och detta verkar vara en rätt stor förändring.

Mvh Linn

VildaVittra
2

Har du avmaskat henne? Testat att byta foder?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Murvel]
1

Katter känner att något är "fel", att den har en brist på något ämne tex. Vad ger du för foder vanligtvis? Det kan vara att den har svårt att tugga (tandproblem?) torrfoder och därför söker sig till mjuka substanser, eller att den inte mår bra av det fodret den får. 

jag skulle tagit till veterinär för en seniorundersökning och frågat om detta :)

skogisarna
0

Tack.. för rådet..det blir att ringa vettis