Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 914 ggr
Lena
5

Birma söker hem - Matte till äldreboende!

Hejsan ! Är det någon i närheten av Örnsköldsvik som skulle kunna tänka sig ta hand om TinTin ? Hon är en dam på 14 år, Helig Birma och innekatt. Inte så sugen på så mycket sällskap i form av hundar eller barn- Anledningen är att matte måste flytta till äldreboende. Hon kom till mig för att bli fotad i studion för att matte skulle kunna ha med sig en bild till väggen i nya hemmet och det lilla jag hann med var att hon var lugn, trygg, men naturligtvis orolig efter både bilfärd och fotografering. Många djur kan reagera på ett icke önskvärt sätt när de kommer till mig, men denna gamla dam gjorde det väldigt bra ! Hon var inte stilla på pallen en enda gång, men man fick inte en känsla av att hon var så himla nervös ! Hör av er till mig om ni har nåt tips eller vill ta hand om henne !

Länk till inlägget i Kattgruppen där TS finns. 

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hanna
4

Men vilken jättejättefin gammal misse-dam! ❤️

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

jnielsen
3

Vad hemskt det måste vara att inte få leva med sin katt bara för att man flyttar till ett boende. Får man aldrig ta med sina djur till äldreboende?

Caifig
2

#2 Jo det får man, men inte på alla boenden tyvärr pga allergier och annat. Beror nog på kommunen också :)

Lena
3

Ja det skulle kunna gå om man bara bestämde sig för det. Det beror på Kommunen och ansvarig chef. Det blir vanligare och vanligare att äldre får ha sin katt/hund med sig. Men inte överallt än tyvärr.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Fortfarande ingen lösning på kissen ifråga!

AgnetaB
2

Vad tråkigt! har ni kontaktat uppfödaren?

Jag skulle iaf vilja veta o vem vet de kanske har något tips.

Vore väl lämpligt om hon kom till en annan gammal dam fast en som ej ska in på hemmet o är frisk.