Kattmjölk
Hej min katt är snart 20år därför brukar han ibland få det extra gott med sån där kattmjölk från affären, men de är så små förpackningar och undrar om man kan köpa en större mjölk (vanlig som till oss människor) fastlaktosintolerant? Eller är det andra viktiga sakr i kattmjölken som inte finns i vanlig laktosfri mjölk?
Och är mjök eller grädde bäst att ge? Han får det inte ofta somsagt men eftersom han är så gammal brukar han få lite gotti ibland
Jag skulle nog undvika mjölkprodukter till katt då de finns de som reagerar negativt på de. Fortsätt du med kattmjölken om han mår bra av de. Inte värt att pröva något nytt och riskera tex diarre på en gammal katt
Enligt vad jag läst om whiskas kattmjölk på deras hemsida så är deras mjölk inget annat än vanlig mjölk fast med mindre laktos, så du kan lika gärna köpa laktosfri mjölk alternitivt mjölk med låg laktos om din katt inte har reagerat negativt mot kattmjölk tidigare. Sen tycker jag att det är bättre att ge honom mjölk istället för grädde eftersom det sistnämnda har ju så mycket fett, och av erfarenhet vet jag att katter inte gillar konsistensen på det så mycket.
Katters tarmsystem är inte gjorda för att dricka komjölk. Tycker helt ärligt att det bara är onödigt att ge just mjölk, då tarmarna kan fara illa av det och katter visar inte alltid om de har ont eller andra problem.
Förstår att man vill unna sin katt något gott ibland men då finns det ju bra, naturligt kattgodis de kan få.

Tack för svaren. Det är wiskas kattmjölk han får ja:) Jo de kan ju få ont i magen av även kattmjölk men han har tillhört familjen insomsagt 20år och vi skulle se om han hade ont men tack för alla svar om kattmjölken :)
Vi har gett min lilla Ronja kattmjök en gång. Dock hatade hon det.
Jag är laktosintolerant och min katt får små mängder av mina mejeriprodukter, hon älskar philadelpiaost och creme fraiche. Hon får inte ont av det. Team Golden, ni känner er katt bäst. Om han behöver extra kalorier så prova lite grädde och se om han gillar annars ge mjölk om det är favoriten. Så skulle jag tänkt i alla fall!
Jo, det går bra. De gånger vi gett katterna mjölk har vi gjort så.
#6 philadelfia ost lät roligt, han kanske gillar det också, favoriten är nog räkor dock, han hugger i sig domXD

Philadelphiaost ska man nog passa sig för då den är ganska salt.
Stolt ägare till tre La permer