Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3285 ggr
Ellenfyrkant
0

Kattsand liknande Everclean?

Finns så otroligt mycket kattsandsortr och det verkar som att dagligvaruhandeln säljer både bra sorter och skit. Den enda sanden av de dyrare jag provat tycker jag bara Everclean får bort lukten. Extreme Classic och smily cat är de enda andra jag provat och de tar inte bort lukten lika bra men framför allt så ramlar klumparna isär. :( Finns det några fd användare av Everclean här? :)

Mvh Ellenfyrkant

bubbelbruden
1

vi hade alltid everclean i katthemmet men det blev för dyrt och vi fick ett erbjudande om att köpa sand från oliverpet i Danmark och den kostar hälften ungefär och dammar mycket mindre och luktar inte.

JohannaEkroth
0

ICAs Premium är en klumpbildande sand med parfym i. Helt OK i min mening.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

mickro
0

Har testat det mesta, men har alltid gått tillbaka till ever clean. Räknat ut att det blir ganska billigt i längden då sanden håller så länge och jag bara fyller på vid behov. De billigare sorterna måste man byta hela kattlådan då och då enligt mitt tycke för annars luktar det så illa.

Breklin
0

Jag har alltid everclean, det finns klippkort så var tionde gång du handlar får du halva priset, eller vad det är för rabatt. Summan av kardemumman när jag räknade ut priset så blir det 10% lägre om man använder deras klippkort:)

Torparmor
1

Vi kör bara Everclean. Håller med #3  och #4 det blir i längden inte dyrare än andra motsvarande. Lådorna rengör vi endast två ggr per år och då byter vi inte ut sanden ändå utan fyller tillbaka den gamla + nytt. Lådorna står så till så att lukt inte får finnas.

Fast du frågade ju efter fd användare, så mitt svar blev kanske fel 😊

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Kaptenalexa
0

Jag älskade Everclean men med 4katter och inget jobb så gåååår det inte! Testade billig och dyr Kattsand och kom fram till att Compact Care (köper min från grizzly 14kg 149kr) fungerar finfint :)

Sedan sade en försäljare att denna kommer från samma tillverkade som everclean men jag har inte själv tittat djupare i det.
Kan starkt rekommendera iallafall! Byter hela lådan kanske varannan månad med att skrubba rent och fylla på med nytt, fyller på lite hela tiden istället så det både är ny och gammal sand.

Hesat
0

Själv blandar jag EverClean Unscented och Cat's Choice Big Blend. Tyvärr skiljer sig inte priset märkvärt längre.

Medarbetare - Halloween.ifokus