Dyrt eller normal pris?
Hej! Har hittat en renrasig norsk skogkatts kille. Han är 9 månader och har helt enkelt inte flyttat ifrån uppfödaren.
Han har precis blivit kastrerad och kostar 3000kr.
(Han har stamtavla)
Är det dyrt för en 9 månaders? Är det bara jag som tycker det är konstigt att han är den ända av 9 kullsyskon som är kvar?
Min Norska skogkatthane kostade 6500 och köpte honom när han var 12 veckor. Ibland kan det vara svårt att få alla katter sålda när de blivit över 12 veckor, det iaf var jag tror.

Jag tycker inte att det är dyrt snarare lite billigt.
Varför skulle det vara något konstigt med att han har bott kvar.
Det kan finnas många anledningar till det.
Allt från att man tänkt behålla honom men ändrat sig till att inte rätta hemmet dykt upp.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker också att det låter ganska billigt för en renrasig katt med stamtavla som är kastrerad. Det som uppfödaren lagt ut på denna katt överstiger definitivt 3000 kronor.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Humm… Jag tvekar som tusan.. Har köpt allt jag behöver men hittar inte någon katt som det känns helt 100 med. Har nog säkert lagt ner 4000 på bara katt tillbehör.
Hur gör ni? impulsköper ni katter eller väntar ni på den perfekta?
#4 Jag skulle ha väntat på "den perfekta", men det är nog svårt att veta innan du träffat katten ifråga? 🙂
Åk och hälsa på!! Kanske känns bättre när du är där..! :)
Håller med #2.
Men om du tvekar så pass mycket så tycker jag att du ska hoppa den katten och "vänta på den perfekta", för tänk om du ångrar dig? Det får ju alla lida för.
#6 Ja det är lite jobbigt men det ska kännas helt rätt innan man bestämmer sig tycker jag. :)
#8 Jo det är la sant!! Tycker dock ändå att man ska hälsa på först. Och inte "dissa" katten för åldern.
3000 för en ungkatt med stamtavla är som sagt billigt. Jag har betalat fullpris för ungkatter (i mitt fall 6 månaders). Var det 9 stycken i kullen är det inte konstigt att det tog lite tid att hitta bra köpare till alla. Kanske har även uppfödaren haft kvar honom för utvärdering och eventuellt tänkt behålla honom själv?
Sajtvärd Katter iFokus
Hmm vad konstigt det blev med mitt inlägg #8, var helt säker på att TS skrivit något i stil med att det är jobbigt att köpa katt osv, men jag vet inte om jag såg i syne?
Iaf var det inte menat till det som står i #6 nu. Håller helt med att man ska träffa katten och inte döma ut den pga åldern. 🙂
Tycker inte priset i sig är dyrt snarare frågan om du vill ha en kattunge (12-15veckor) eller en ungkatt på 6månader och om du tvekar så pass mkt som du gör så ska du nog leta vidare om du redan träffat katten annars träffa han och se hur du känner, själv blev jag förälskad i mina katter direkt när jag kom å hälsade på dem, tror det är svårt att inte bli förälskade i en katt man funderar på att köpa. Köpte mina norska skogkatter för 6500 respektive 7000kr men då var de kattungar
Tack för alla svar.. Tydligen så är det en annan som ska kolla på honom imån. Så får la se om man får hälsa på eller inte. Men får leta vidare!