Undersökning om katter
Hej!
Jag håller på med mitt examensarbete och gör en enkätundersökning. Mitt examensarbete handlar om katter och därför behöver jag din hjälp som kattägare att fylla i enkäten.
Enkäten består av 10 frågor och tar endast någon minut att fylla i.
Jag hoppas därför att så många som möjligt skulle vilja svara på min enkät,
https://docs.google.com/forms/d/147GEzDRX4N-H9C6nwTyUYAKhn5C92uVkweX4Xp7M_rU/viewform
Om du har frågor är du välkommen att kontakta mig på,
pica.examensarbete@gmail.com
Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar Jennie
Om man ah flera katter hur svarar man då på enkäten?
Om man har båda könen då? "/
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Undrar med vad man klickar i om man har båda könen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Också funderingar kring flera katter, lite svårt att få in 7 katter när man endast kan välja ett alternativ
Alltid Oavsett
Ursäktar för det,
tanken är att enkäten skall fyllas i en gång per katt.
Har man flera katter går det bra att fylla i enkäten flera gånger.
🙂
/Jennie
Sådär, nu är den besvarad ett par gånger till. :)
Alltid Oavsett

Tyvärr finns ju inte alla raser med La oerm tex.
Stolt ägare till tre La permer
Om en katt är innekatt men har tillgång till utevistelse i inhägnad eller koppelpromenader vad kryssar man då i?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag funderar också på det här med Pica beteende. Jag visste inte vad det var och enligt beskrivningen på Pica i enkäten så skulle jag kryssa i Ja. Min katt kan bita på olika material vid lek.
När jag läser vidare om pica inser jag att det är ett tvångsbeteende och detta framkommer inte i enketen. Min katt har inget tvångsbeteende och då skulle jag kryssa i nej.
#9 jag var också osäker eftersom pica är tvångsaktigt, men jag kryssade ändå "ja" på Pojken. Han biter inte på ett sätt som är tvångsmässigt i min mening, men det är knsppast normalt. Pica-light kanske ;)
Jag kan tänka mig att det blir oriktigt många Ja på den frågan om pica p.g.a den missvisande förklaringen om beteendet.
Jag tog också ja på pica-frågan då min katt kan smaska i sig någon pälstuss ibland eller annat han lyckas hitta på golvet. Men det är inget tvångsbeteende.. Så borde kanske tagit nej.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#12 Eftersom att det inte nämns något om tvångsbeteende på enkäten så kanske man ska ta Ja i så fall? Fast då ska det kanske inte förknippas med Pica heller kan jag tycka. Men då blir det väl Ja för alla som har katter. Vilken katt har som sagt inte smakat på något annat än kattmaten?
Är detta ett misstag i enkäten och att det är tvångsbeteendet som det syftas på så skulle nog ditt svar ha varit Nej, men jag tror som sagt att du är långt ifrån ensam om att svara Ja på denna fråga. Det är nog många kanske felaktiga Ja där.