Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1273 ggr
[postmortum91]
1

alternativ klösbräda

Hej, i juni kommer vår siameshona till oss. Jag som tidigare har gjort hemmabygge flera gånger och älskar att pyssla tänkte göra ett eget "katträd". Dock undrar jag om man kan ha ett alternativt material som passar bra till katten att klösa på. Fungerar IKEAs dörrmatta för 4 kr/st?

Har ni något tips, då det är väldigt dyrt om jag måste köpa massa klösbrädor att montera upp.

VildaVittra
4

Köp hampa eller jutesnöre på biltema/jula och linda runt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Mustangcab]
1

Enligt mina katters förmenade så passar de flesta mattor att klösa på även då de ligger på golvet. Tidigare så hade vi mattstumpar från heltäckande mattor fastsatt på hörnen i hallen för katterna att klösa på. De klöste nämligen på tapeten där annars.

Att klä in allting med jutesnöre blir dyrt även om du köper det på Harald Nyborg som har det  på sin båttillbehörsavdlening. Men en bit matta kan du säkerligen få för en billig penning.

[postmortum91]
0

Hmm det låter ju billigare med matta faktiskt. Speciellt om jag kan använda mig av dörrmattan på ikea som är så löjligt billig.

gulzebra
0

Min grabb klöste glatt när jag hade Ikeas Borris vid dörren iaf, så visst funkar det. Om inte annat blir du inte av med så mycket pengar om det mot förmodan skulle bli dissat 😉

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

VildaVittra
4

Borris är gjord av polypropylen, vilken läcker bensenderivat. Utöver den miljöpåverkan som plastmaterial har på våra hav.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[postmortum91]
1

#5 Tyvärr vet jag inte vad bensenderivat är för någonting, vad är det?

VildaVittra
2

Bensen är ett cancerogent ämne, derivat innebär att man bildat något av det.

MolnBlomman
4

Åh Vildavittra, vilken koll du har! :-) Finns det någon sida med sådan info om vad IKEAs andra produkter innehåller så vi vet vilka vi INTE ska köpa?