Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1564 ggr
Yolo91
0

orijens nya

Hej är det någon som testat orijens nya kattfoder regional red? :). Blev lite nyfiken då jag köpte hem en av orijens nya katt godis, ranch raised lamb. Som uppskattades här hemma. Så nu hurrar jag för att jag äntligen hittat ett godis som gillas :).

Yolo91
0

Såg nu att fodret inte fanns med på svenska sidan trots att jag såg det på arken zoo idag. Här är i varje fall länken till den kanadensiska http://www.orijen.ca/blog/products/cat-food/dry-cat-food/regional-red-cat/

[Hallon!]
0

Vill gärna testa fodret till mina katter och har letat som en tok efter det i djuraffärerna men har inte hittat det ännu. Även kollat runt på nätet men utan träffar. Du kanske vet var man kan hitta det? :)

Yolo91
0

#2 Arken Zoo såg jag det på (:

Lol V Stein
0

Jag köpte en testpåse idag, hittade provpåsar på 340 gram för 30 kr på Zoo i Bromma. De har internetförsäljning också på zoo.se. 

Min superkräsna perser, som äter "vanliga" Orijen som huvudfoder, åt glatt upp alltihop när jag erbjöd henne några smakbitar. Jag tyckte att maten luktade typ fiskfoder eller något, vanliga Orijen luktar mycket godare. Bitarna var väldigt små, vilket säkert min katt bara tyckte var bra, enklare att slicka upp små matbitar från matskålen!

[Forest]
0

Om jag fattar det rätt så är det väl fisk i detta foder? Letar efter fiskfritt foder o det är ganska svårt att hitta helt fiskfritt då menar jag även utan fiskolja eftersom katten reagerar även på foder som är "fiskfria" men har fiskolja i :-( 

Hitta detta info om vad detta foder innehåller men kanske är fel? benfritt vildsvin, * benfritt lamm, * benfritt nötkött, * nötlever, * benfritt griskött, * hel sill, * grislever, * nötkött måltid, lamm mjöl, sillmjöl, lax måltid, pollock mjöl, lammfett, gröna linser , kikärter, röda linser, bison, * hela ägg, * gula ärtor, nötkött magar, * sillolja, lamm lever, * nötkött njure, * alfalfa, kelp, pumpa, * butternut squash, * spenat gröna, * morötter, * äpplen , * päron, * tranbär, * blandade tokoferoler (konserveringsmedel), cikoriarot, maskros rot, kamomill, pepparmynta blad, ingefära, kummin, gurkmeja, nypon, frystorkat lamm lever, frystorkad nötlever, fryst torkat vildsvin lever, frystorkade magar, torkade Enterococcus faecium jäsningsprodukt + vitaminer och mineraler 

* levereras färska

Yolo91
0

Jag har tyvärr inte lyckats hitta innehållet. Men orijen har en liten fisk på de andra fodren de har till katter men inte på denna. De tolkade jag som fiskfri. Ska kolla lite till för har för mig att jag läste innehållet på engelska någonstans

Yolo91
0

du hade tyvärr rätt i att det var fisk i! Dåligt av dem att inte ha med de på påsens framsida som de gjort med de andra!

MolnBlomman
0

Fler som testat nu? Jag tänkte köpa hem och prova att blanda det med orginalfodret som är mer fågelbaserat. Det känns som katternas kost blir allsidig och bra på så sätt. 

Vad tror ni?