Kattunge. Hona eller hane?
Min grannes katt kommer antagligen få kattungar om ca 1 månad, och då kommer jag köpa en liten bebis av dom. Men så har vi två katter sen innan en gammal dam på 16 år som blivit döv och hon gillar bara sig själv typ. Sen är det min katt som är 2,5 år och det är därför jag vill skaffa en till katt för att hon behöver någon att leka med. Hennes bästis dög i augusti och hon har varit deprimerad väldigt länge och man märker att hon gärna vill leka då hon försöker leka med den gamla tanten (som inte uppskattar det). Men så Är min fråga, ska jag ha en hona eller hane? Eller ni tror det inte spelar någon roll? Förra katten vi hade var en han katt, och när vi hittade honom och tog hem honom (sommar katt som någon inte ville ha längre). De två första veckorna fräste hon på honom men var aldrig elak, sen tog vi bort p-pillerna så hon började löpa och sen blev de bästa vänner. Men nu är hon kastrerad så det kan jag inte använda det så hon accepterar katten. Men jag ska andvända mig av feliway. Men reagerar katterna på vad det är för kön?
Är katterna kastrerade spelar det ingen roll anser jag.
Sajtvärd Katter iFokus

Håller med OberonsMatte, så länge alla katter är kastrerade så har jag aldrig märkt någon skillnad.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Tack för svar! Kattungen kommer ju inte vara kastrerad när jag tar hem hen men kommer göras så fort som Möjligt :)
Jag skulle ta en hona, hanarna kan vara ganska vilda så en äldre honkatt accepterar oftast inte det.
#4 Tror det blir en hona ocå :) Fast jag får ju se vilken katt som tilltalar mig mest :) Men de brukar vara svårare att bli av med honorna när det är vanliga bondkatter, så jag tycker att det inte spelar roll. Jag lägger gärna de 500kr extra på kastreringen. Och försäkringen tror jag inte skriker många kroner på :)