Vad gör en djurkommunikatör?
Vad gör en sådan egentligen, rent konkret?
Alltså om jag har en katt som , säg t.ex. kissar fel och går till en kommunikatör, vad kan denne göra för att hjälpa mig?
Personligen tycker jag det hela verkar lite "hokus-pokus", men jag kanske har fått det hela kring bakfoten?
Förstår inte varför du skulle gå till en djurkommunikatör om du vet att katten ''kissar fel''.
Min svärmors förra häst fick träffa en djurkommunikatör när hon mådde väldigt dåligt (detta var väldigt länge sedan, ca 15 år sedan). Hästen hade svårt att andas, problem med att äta och dricka, samt var allmänt deprimerad. Hon hade tagit dit veterinärer men ingen såg något problem/fel med hästen, förutom att hon mådde dåligt men visste inte vad det berodde på. Veterinären sa att hon skulle behöva ta hästen till röntgen, vilket dom gjorde. Men innan det så tog min svärmor dit en djurkommunikatör. Djurkommunikatören gick själv in till hästen där den stod i stallet, alla fick gå ut. Efteråt sa hon till min svärmor att hästen endast hade en lunga, hade ont samt kände att hennes liv kändes jobbigt på grund utav det (var mycket mer men min fästman minns inte allt). Min svärmor tog iallafall hästen sedan till röntgen och det visade sig att hästen hade en punkterad lunga och var tvungen att avlivas.
Så djurkommunikatörer får på något sätt in känslomässiga tankar och information från djuren.
Alla tror på olika saker. Jag är stensäker på det här och tror verkligen på det. Men sedan tror jag att det är många som bluffar också. Men i det här fallet var det sant och djurkommunikatören visste detta innan röntgen.
Nejdå du har inte fått det om bakfoten de talar med djuren😃
Varför skulle man inte kunna gå till en kommunikatör med en felkissande katt?
Många av de som kissar fel är ju inte fysiskt sjuka, utan kan göra det i ren protest, ofta med en god anledning, men som man som ägare kanske inte alls förstår eller uppfattar som ett problem?
Jo, fast jag kan ju också "tala" med mina djur, iom att jag lever ihop med dem, kan läsa av deras beteende osv.
Men jag fattar inte HUR de kommunicerar? Är det någon form av övernaturliga förmågor det handlar om? (Jag är seriös i frågan, den var inte sarkastiskt ställd).
#3 Jag antog att TS menade att katten hade uvi eller liknande som en djurkommunikatör inte kan göra någonting åt. Nu äger jag inte katt utan två Rottweilers
Ja nej, jag menade mer i beteendestörningssyfte, överlag egentligen, men tog kisseriet som ett exempel då många har problem med det :)
#6 Då förstår jag hur du menar! :-) Tror nog att du kan få bättre svar i övernaturligt.ifokus eller i spiritualism än i katter :-)
En anhörig till mig brukar ''prata'' med min hund, skriver ner på ett papper eller liknande. Det kan vara saker som hon egentligen omöjligt kan veta om henne fast jag vet det då jag är med henne hela dagarna. Jätteintressant tycker jag haha :-)
Såg något om det här förut där någon lånade en hund och gick till en som sa sig kunna prata med djur.
Och tror bland annat det var något om "matte", och det var alltså inte hennes hund ens.
Jag tror ju på det övernaturliga till en viss gräns, men jag litar inte på människor och tror tyvärr det är många som luras.
Jag funderar ju också lite på det här med hur man reklamerar tjänsten om man inte är nöjd med den? Ingen kan väl egentligen bevisa vem som har rätt eller fel egentligen?
Vad gör en djurkommunikatör?
Drar dig vid näsan. Det finns många som kan hjälpa vid beteendeproblem helt utan att dra valser om att de kan "prata" med katten. Utbildning och erfarenhet i etologi och katter ger mycket bra verktyg för att lösa problem helt utan "övernaturlighet".
# 10 Just precis!😃
En djurkommunikatör gör ungefär som ett medium. Tar emot meddelanden från ett djur som ett medium tar emot meddelanden från en ande. Vissa människor har förmågan andra inte. Den som inte vill tro på detta kan låta bli. För mig känns det inte konstigt. Ofta kommer det fram att djuret har ont eller mår dåligt, då får man möjlighet att ingripa o ge vård. Inte alls fel! Möjligt att det finns fuskare - det finns det ju i alla andra sammanhang. Aa.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.