Fruktansvärd talang.
Jag måste bara berätta om min kära katt. Till synes är hon väldigt söt och gullig. Hon är charmig som få, kelig från morgon till kväll och vilken härlig personlighet. Den snällaste katten någonsin som aldrig fräst eller spärrat en klo mot något.
Men bakom allt detta gömmer hon en dold talang. Något hon är så bra på att det är fruktansvärt. Hon är nämligen expert på att hitta ut mattes favoritprylar och ha sönder dem. På de mest olämpliga stunder. Det måste vara en pryl som matte bara älskar över alla andra prylar och det är banne mig inte lätt i detta hus med alla grejer överallt. Skåpen är fulla så det finns en del att välja på.
Senast idag såg hon sin chans. Matte ligger sjuk i sängen och jämrar sig.
"-Nu ska allt matte få igen för att hon inte kliver upp🐱😈"
Hon lirkar upp dörren till ett skåp och smyger in. Tonvis med vackra ljuslyktor, serviser, mattes dyra kruka och där allra högst upp. Där står mattes nyinköpta vas som hon fick åka 6 timmar i bil för att få hem.
Att den står högt till, och långt inne i skåpet gör ingenting. Är man en sådan talang så är det inga problem att få ner den i golvet. Klirr och kras till varje pris!
"-Hi hi hi" oj så kul att hoppa upp till matte och berätta vad man lyckts med. "-Mjau mjau mjau"
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ha ha vilken kattuschling 😉
Hon hade väl tråkigt o ville hitta på något skoj o de vet ju hur de ska göra för o få upp en.
Haha ja men det är ju var och varannan dag. Jag har haft en speciell lampa som jag älskat så mycket. Dessa river hon alltid i golvet så att de går sönder. Jag vet inte hur många gånger jag fått köpa nya men det fungerar inte.
Så fort de kommer in ska de ner i golvet :P
Det finns ju tillfällen då man vill kalla dem för kattskrälle.. Vår Pojken är ju klumpig som ett jäkla kylskåp, vi vågar inte ha prydnadssaker, lätts eller ömtåliga lampor framme.. Blommor i vas är ju inte ens att tänka på !
Våra katter kan inte ännu öppna skäp men till allt annat har jag häftmassa. Tunga tunga krukor och häftmassa är tricket här hemma. Vi har en katt nu som inte riktigt har koll på sin bakdel men som tur är betyder detta även att hon inte kommer upp på de högsta hyllorna.
Vi har en kisse som lärt sig att öppna ytterdörren. Glömmer man bort att låsa den så får man jaga katt ute i trapphuset… Han har även lärt sig att öppna garderobsdörrar, det bästa som finns är ju att ligga och sova bland husse och mattes kläder. Den andra kissen är mycket förtjust i sin vattenfontän och han flyttar därför runt den i halva köket = det blir jävligt blött på golvet..
Haha ja, hur söta de än är dessa djur så bor det väl en och annan rackare i dem alla! :)
Jag har svårt att bli arg på min kattdam trots att hon alltid hittar mina finaste prylar, men besviken och ledsen över min vackra vas är jag allt. Jag hade sett så fram emot att få ha tulpaner i den nu till påsken.
#6 Jag kan bli himla besviken när de inte förstår att sluta ha sönder saker. Nya katten hon skrapar på soffan (vars tyg ändå är dåligt) och hur jag än förklarar för henne så slutar hon inte. Verkar som om hon inte förstår vad jag säger…
Men buskatt! Mina katter har haft sönder en porslinsfigur för mig, men det är allt. Min karl har aldrig varit förtjust i katter och har sagt att han aldrig tänker bo med mina. Nu har vi dock flyttat ihop och mina katter är med. På en vecka har dom haft ner en fönsterbräda, som i fallet hade sönder termostaten till elementet, haft ut vattenskålen på parketten så att den är förstörd på det stället och krafsat rivmärken på en glasdörr. Ibland är dom charmiga dom små liven ;)
#8 dom har väntat tålmodigt på att ni skulle flytta ihop helt klart.
Haspar eller barnsäkra lås till skåpen är väldigt praktiskt med nyfikna djur. Då kan man sätta sådant ömtåligt utom räckhåll. Fina saker som man ändå vill se kan man ha i ett vitrinskåp.
Vilda Vittra med söner tycker inte att jag ska ha några blommor, antingen puttar dom ner dom på golvet, eller så sätter dom sig i krukan så blomman blir platt. 😕
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vår Lillan kunde öppna ytterdörren och dörren ner till källaren redan när hon flyttade in, och nu har hon lärt upp Chili, som varit en exemplarisk elev… Eftersom de ändå är utekatter gör det inte så fasligt mycket, men problemet kommer om man glömmer låsa och exempelvis somnat på soffan, sitter halvnaken och färgar håret eller något annat som förhindrar en att stänga dörren. Gärna i minus 20 så det blir riktigt kyligt…
Vi har mestadels enorma plastkrukor, så om de faller i backen blir det inte en massa skärvor överallt. Chili hoppade upp på fönsterbrädet en gång och rev ner en terrakottakruka. Som tur var blev han fruktansvärt skraj och stack iväg illa kvickt, kanske lärde han sig något?
Annars har han för vana att välta vattenskålar så man har 2-3dl vatten över hela köksgolvet, alternativt ta mattes prylar och dränka i fontänen. Läppcerat är tydligen jätteroligt att döda och dränka. Liksom hushållspapper…