sjuk katt?
Min katt har betet sig lite konstigt i 2 veckor och har tappat sin enormt stora aptit, men i måndags så hände det konstiga, han kräktes upp säkert 1 hel veckas mat och vatten! Men då tänkte jag att det är mest p.g.a hårboll eller annat (han är innekatt så han kan inte ha ätit något konstigt) sen fick han tilllbaka aptiten men nu idag hände samma sak. nu är han också lite hängig…
Kan han ha mat och vatten brist nu också? det var en riktigt stor mängd "kräk"…
tacksam för hjälp
Går han på toa som han brukar?
Sluta vänta och ring veterinären ich be att få komma in!

Det låter ju som om det kan vara stopp någonstans. Packa katten i buren och åk in med honom till veterinären omgående.
Stolt ägare till tre La permer
På vilket sätt har han betett sig konstigt förutom minskad aptit och kräkningen idag och i måndags?
Hur mycket har han (under dessa två veckor med minskad aptit) ätit per dag? Hur ofta har han bajsat?
Sajtvärd Katter iFokus
han har bajsat normalt men lite löst…
vi ska in till veterinären i helgen.
han har ätit men inte mycket, han är vanligtvis ett matvrak så det är konstigt nu när han inte ens äter upp sin "kära2 blöt mat som han får 2 ggr per dag.
iväg till vet snarast
kan vara Fip
Om din katt har varit ur gängorna i två veckor utan att bli bättre - snarare tvärtom iom kräkingarna - så är det inget man fortsätter att vänta ut. Det låter på din beskrivning som ett stopp någonstans och katten ska utan tvekan kvickt in till en veterinär under dagen, det är mitt absoluta råd.
Kommer det bajs så är det ju inte helt stopp, men det behöver kollas upp så fort som möjligt ändå.