Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2260 ggr
natha-mjau
0

Dela toa/mat&vattenskål

Om man har två katter inne, räcker det med en kattlåda då eller ska dem ha en varsin?

Undrar likadant med mat&vattenskål, ska de ha samma eller olika?

Rafflan
2

Jag skulle köra på 2 kattlådor och 2 matskålar och 1 vattenskål :)

Bine93
1

Jag har 2 kattlådor, två matskålar och två vattenskålar. Jag tror speciellt det är viktigt att ha just två kattlådor iallafall. 🙂

Dos
0

Vi har 2 lådor, 1 matskål (torrfoder) 1 vattenskål, de skålarna är stora. Blötfodret får de på varsin (fast av mån anledning äter de tillsammans ändå)

MichelleLindh
0

Jag har två lådor men bara en matskål och sen två stycken vatten skålar som jag placerat på olika ställen. Har läst att vissa katter gillar när vatten skålarna är på olika ställen för att det är så katterna dricker naturligt om dom skulle ha varit utekatter osv. Tror till och med jag såg en katt dokumentär förra året där dom sa så också. mina katter gillar det iallafall, dricker ur båda. :)

/ Michelle 

[Felinetass]
0

Katter föredrar att göra sina behov ifred och om inte dina katter är väldigt ''nära'' varann så skulle jag rekommendera två lådor. Matskålar går bra sålänge de inte ser besvärade ut, tycker du ska köpa in två ifall att.

jnielsen
0

Vi har två katter de har 3 lådor, 1 vattenskål och 2 matskålar.

sagan
1

En låda per katt och en extra sägs vara det optimala. Hur många matskålar och hur de är placerade beror helt och hållet på vad för relation katterna har. Jag skulle ge dem en varsin och flera vatten skålar lite varstans placerade. Det sägs att dem dricker bättre då.

mollyt
0

Jag har minst två av allt :)

[akumas7]
0

När jag hade katter hema så hade jag 2matskållar, 2toalådor (placerade på 2olika ställen i hemet då jag har lärt mig att katterna anars ser dessa 2lådor som en ända låda) och en vatten skål )som ska vara långt ifrån matskålarna då katterna drkicker sämnre om vatten skålen är vid maten) jag har jobbat på katthem och deta är vad jag har lärt mig därifrån. Jag har uptäkt att det stämer så jag kommer även att göra så i fortkättningen. Eller ja när jag fott en ny katt :)

Ellenfyrkant
0

Jag har 2 kattlådor - där båda föredrar den ena så kommer att plocka bort den som inte används. Jag har 2 matskålar - där en är för blötmat och en fri tillgång på torrfoder, därför räcker 1 TF skål, de äter sällan samtidigt. Och tillåter för övrigt varandra att ära samtidigt. Jag har 2 vattenskålen - en vid maten och en i annat rum, båda används!

Mvh Ellenfyrkant

Halvdansken
0

Nu har jag utekatter så det är kanske lite annorlunda. En låda som bara de ena katten går på, den andra gör allt ute om det inte är värsta snöstormen.
Två matskålar, en vattenskål i köket och en på toaletten där uppe. De gillar att dricka på olika ställen. Se min avatar… Skrattar

Hatar cancer och älskar vårlökar.