Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 618 ggr
Dumpuck
0

Dåliga magar

Har haft tre katter tills i fredags då den äldsta tyvärr fick somna in på grund av cancer samt tarmproblem som gjorde att han var konstant hård i magen och hade ont - detta trots foderbyte och veterinärbesök!

De två andra har sett honom som en storebror och har efter i fredags ändrat beteende, den ena "T" verkar nedstämd och han är också osalig. Den andra "D" är mer pratig än normalt och även han är osalig. Båda två har även blivit dåliga i magen, och det är detta som oroar mig.

Mina frågor är nu:
1. Har deras dåliga magar något att göra med separationen?
2. Bör det gå tillbaka till det normala inom kort?
3. Hur länge ska man låta det "hållas" tills man bör ingripa?
Alltså ska man ta det lite lugnt de första dagarna och se om det återställs av sig självt, efter hur många dagar bör man ingripa?

Anita N
0

Efter två dagar bör du ta tag i dåliga magar. Testa att ge dom morotspuré, antingen hemmagjord eller sån som finns för bebisar. Blanda det med mjukmat. Nästa steg är att ge dom typ fortiflora Elle ProColin.

Glad Skåning

AgnetaB
0

Jag börjar direkt ge Kokt kycklign el kokt torsk o på apoteket kan man köpa bra bakterier för magen som tex pasta man kan ge i munnen el på benet el fortiflora pulver o lägga på magen. Kom ihåg spar av kokvattnet o lägga på då de förlorar vätska vid dålig mage.

Dumpuck
1

Tack för era svar!

Katterna har dock blivit bättre i magarna, men bra att veta om det skulle gå tillbaka eller bli en annan gång!