Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4389 ggr
jnielsen
1

Rymningssäker sele

Jag vill gå ut med Pojken i sele lite mer regelbundet nu när vi har egen trädgård. Efter en rymningsolycka med Nina innan vi flyttade (hade väldig tur, hittade henne efter en timme) så litar jag inte på NÅGON kattsele. Pojken är ganska stor, 6,5kg, lång, hög och slank. Vilken sele kan då passa?? Blev rekommenderad Easy Walk (ni kan googla) som skulle vara rymningssäker, men jag är rädd att den ska gå och backa ur. Har sett att många pratar om Puppiaselar, har aldrig sett den i verklighet men undrar också om de kan gå att backa ur? Jag vill så gärna kunna ta ut honom på promenad utan att oroa mig för att han ska kunna rymma..

Cotast
0

Jag har haft problem med att mina kaniner kommer ur sina selar också. 

Jag hittade den här seltillverkaren som gör måttapassade selar till kaniner, dem borde ju funka till katter med👍

Kolla här & säg att du vill ha en bröstsele: 
http://melodysselar.weebly.com/paracordselar.html

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Yolo91
0

Puff!

Har testat minst 6 stycken olika selar till min dam. Men tyvärr har hon lyckats rymma ur samtliga. Antingen backar hon bara ur. Eller så rullar hon ett varv på marken och vips så är hon ute.

jnielsen
0

#1 de måttanpassade påminner om Trixie selarna, en sån har jag men litar inte på! Vill ha något mer "heltäckande" bröstharnesk om någon fördtår vad jag menar då.. #2 vilken typ av kvalite har du testat? Billiga, superdyra? Stora rejäla saker?

jnielsen
0

Putt! Min närmsta djuraffär ska försöka beställa hem åt mig i början av nästa vecka, när jag ska dit.

Yolo91
1

Jag har testa de flesta sorterna som djuraffären haft. Sista var riktigt rejäl men mjuk. Men tyvärt gjorde hon bara som alltid. Rulla runt så vips. Funderar på att köpa puppia, fungerar inte den har jag testa alla

Clifftan
1

Vår katt lyckades krångla sig ur sin puppiasele(ritefit harness) på någon minut tyvärr så vi har använt Easy walk sen dess och den har hon aldrig lyckats ta sig ur i alla fall. Det är antagligen olika för olika katter men vi är nöjda med den selen på just henne. Sen är kopplet som följde med den selen väldigt praktiskt då vår katt gärna får några glädjeskutt när vi är ute och det är inte alltid så lätt att hänga med så då är det skönt att det fjädrar lite.

Enda nackdelen som jag kan komma på är att grejen man kan spänna åt extra med på ryggen har blivit lite sämre på selen, den glider litegrann efter en stunds promenad så då får vi dra åt den igen, men den har aldrig glidit just vid något av hennes ryck. Dock ska vi väl försöka se om vi kan lösa det så den inte glider alls.

Vi blev rekommenderade att testa en sån här sele då den andra puppia-selen inte fungerade, men vår katt hade för höga skulderblad så spännet på ryggen hamnade fel.

mollyt
1

Jag använder Puppias selar till två av mina katter (maine coon) och en annan sele som ser ut som en åtta typ med en liten plastbricka på ryggen vid "axlarna" då han (somali) lyckades backa ur en billigare kopia av en puppiasele när han var yngre. 

Jag gillar verkligen selarna från puppia men på min lilla adhd-apa så passar den andra selen bättre. Jag hittar ingen bild på den, ska leta lite till så återkommer jag om jag hittar! Jag har köpt den på Sjöstadens Hund & Katt

mollyt
0

Jag har INTE denna, men den jag använder är ganska lik den här, fast den ! ;) http://www.petster.eu/se/art/top-performance-stallbar-nylon-katt-sele.php

mollyt
0
mollyt
0

lyckas tyvärr inte lägga in bilden :(

jnielsen
0

Vilken modell på puppiasele har du?