Gizmo
Tänkte göra en egen tråd om min lilla älskling :) Hans namn är Gizmo och han är nu strax över 15 veckor gammal. Han är en blandras och därmed en huskatt. Man märker dock redan att han har ragdollens sätt när det gäller total avslappning. Min lilla pärla :) Jag fick hem honom i fredags så vi har inte lärt känna varandra helt ännu, men vi är på god väg! Han älskar att sova i min famn och att smyga på mig för att sedan anfalla mina fötter och sedan skutta iväg igen med svansen böjd som ett upp-och-nedvänt "U". Haha, min lilla knäppgök
Om du tror att det är bara ragdoll som slappnar av så tror du fel. Jag hah 3 britter som kan den konsten också och det finns flera med både huskatter och raskatte som kan vinttna om samma sak.😃
Finns det någon annan djurart som är lika bra på total avslappning som katter? 😉
Söt kisse var det i alla fall. 🙂
Hehe, jag har faktiskt aldrig haft en så avslappnad kattunge som Gizmo tidigare, och då har jag ändå haft väldigt mycket katter under min uppväxt. Men visst, klart det måste finnas avslappnade katter av alla raser :) jag bara konstaterade att min Gizmo är väldigt avslappnad. Han är så mysig :)
En snygging är han!
Supersöt 🙂
Åh vilken fin kisse 🙂
Min perser har blviit sådan på äldre dar - som en trasdocka alltså. Han är så himla go!!!
Fin katt du fått hem. Grattis!!!
Jätte fin! Längtar tills våra små vill gosa och sova i famnen =)
Gullig!
Ja du kan nog räkna med att han blir rätt så stor. Min ygnsta britt vägde 2 kg när jag hämtade honom vid 13 veckors ålder och han har tagit sig bra nu väger han 6,2 drygt 1,5 år gammal.😃
Min första britt vägde å andra sidan enbart 1,3 kg vid 12 veckors ålder och samma katt väger numera nästan 9 år sen han föddes 7,5 kg😃
Guud vad han är söt! 😍
#15 otroligt vad fin han är, men på den här bilden var han ju helt underbar:D
Meeen vilken sötis! fin teckning :D
Vad fin och lurvig han ser ut!
#20 oj vad snygg! Fin mask och han ser rejäl och tung ut
Tjock och lyklig ;) Som jag brukar säga om min kattunge Uno, för han ser ut som en boll :D Jätte söt kisse din Gizmo :3
Tack för alla fina kommentarer om min lilla älskling :) Idag blev Gizmo kastrerad, allt gick jättebra! Jag lät även öronmärka honom. Han var visserligen redan chipmärkt, men det känns bra med en synlig märkning också. Dubbel säkerhet, liksom :) Gizmo är pigg och glad, har fått lite gourmet gold för en stund sedan. Senare ikväll blir det en liten portion till. Vatten dricker han så det är inga problem :) Det enda avvikande man märker på honom är att han verkar jaga saker som inte finns,anfaller kuddarna på soffan och mer sällskaplig än aannars ;) kanske beror på att han varit sövd idag.
Gud vad han är fin :)