Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3133 ggr
Tanjis
1

Misstankar om tumör...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy fan jag och min sambo hittade detta på vår basse i dag efter att vi såg att han lämnade blodspår efter sig (var tvugna att raka honom för att hitta detta) han är hos veterinären nu för dom ville undersöka honom närmre, nu ringde veterinären att jag får stålsätta mig ifall det är en tumör :(, känns inte alls bra just nu

Shelsy
3

Åh nej… :-( Hoppas det inte är nåt allvarligt. En massa kramar till Basse! :-(

[nettaahs]
1

Ånej!! Håller tummar och tassar här hemma.. 🌺

Rafflan
0

Om det vätskar skulle jag tro att det är en böld?

Håller tummarna för det, iaf då det är lätt att åtgärda :)

Tanjis
0

Det var ingen tumör, även om det fanns misstankar om det, hudtömörer kan börja vätska så där så det var veterinärens första misstanke…  dock har han tydligen fått en smäll som kan likställas med en sån som katter får vid påkörning av bil så jag fattar inte vad han har gjort, hela magen är blå! han har fått en dränage så att väskan ska kunna rinna ut… men pälsen blir sjukt kladdig av vätskan och stinker gör han. någon som vet något bra sätt att få bort blodet och vätskorna ur pälsen?

Rafflan
0

Raka skulle jag säga, men det kanske blir svårt nu när han har dränage :/

Shelsy
0

Tack o lov att det inte var en tumör! Hoppas han kryar på sig och att han blir bättre från eländet. Krama honom från mig!

jnielsen
1

Åh vilken tur att det inte var en tumör!!! Hoppas att han blir bättre nu! Ni borde väl kunna spola av honom med koksaltslösning? Irriterar inte och descinficerar samtidigt..