Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 714 ggr
Allumania
0

Skyfflar ut sand ur lådan

Kaos, min lilla ängel har börjat skyffla ut sand från lådan. Främst då jag fyller på med ren sand. Är det någon protest? Gör era katter lika? Eller borde jag skaffa en låda med högre kanter? Tömma oftare? Tips tar jag gärna emot :)

Jessicahagstrom94
0

Vissa katter gör bara så, jag hade skaffat en låda med höga kanter eller tak. :)

[Kavring]
1

Skulle vara spännande att höra vad det är för sorts låda du har? 🙂

Att det stänker ut sand när de skyfflar har jag varit med om, men det du beskriver låter som om din katt gör så med vilje. Gräver katten ut mycket sand?

Förlåt för de många frågorna, men blir lite nyfiken. 😊

Allumania
1

#1 #2 Jag har en hörn låda (triangel ) som de valt att använda som bajs låda och ett tvättfat som de använder som kisslåda. Jag har en låda med tak och väggar och har planerat nu under en längre tid att ställa fram den då det aldrig finns för många lådor. Mängden han skyfflar ut varierar, mest skyfflar han då jag fyllt på med en stor mängd ny sand.

Gur4m1
0

Såg ör min katt, ser du när han gör det?

För min blir helt lyrisk och börjar rulla och gnida sig i sanden så den bara sprätter omkring :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Allumania
0

#4 Jag både hör och ser XD

[Kavring]
0

Okej, jag förstår. Ja jag hade nog förmodligen skaffat lådor med ingång via taket, vilket jag redan har faktiskt. 😃

Här är en tråd där man ser mina lådor, fast tråden handlar om hur jag gjorde en egen kattlåda via en låda från IKEA (inte min egen idé)… ☝️ Det är billigt och enkelt, om man nu känner för att testa.

HÄR är tråden

asstral
1

Modcat är outstanding om man inte vill ha Kattsand på golvet. Tyvärr dyr, men väl investerade pengar, sparar mycket städ :)

vinteralvan
0

Jag rekommenderar också Modcat-lådan. Superbra!

[Kavring]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två modkat, som syns i mitt tidigare inlägg, tror märket heter modko numera :) Men som sagt, jag har gjort en egen låda som är bättre än modkatlådorna i inlägget jag länkade ovan. Kostar knappt en tiondel av priset! Är supernöjd m modkat men ännu nöjdare med min billigare låda, med ungefär samma funktion! För instruktion, se mitt tidigare inlägg Bild: