Vad kan de vara?
Jag tar hand om en katt för tillfället.
Hon äter och dricker som hon ska men bajsar något otroligt men är bara runt halvåret gammal. Hon spyr galla å de innebär ju att hon inte har något i magen. Jag har sagt detta till ägaren som har det lite tufft nu (därför jag har henne), men inga reaktioner ifrån ägarens sida..
Vad kan de vara när hon spyr galla? Det är ju ingen mat i magen ju men ändå äter hon bra men bajsar väldigt mkt…
Jag har förtillfället inget jätte bra foder då jag bor 10mil i från storstan å inte fått köpt ngt.. Men ändå, så ska inte kroppen reagera..
Jo, hon kan mycket väl reagera på fodret. Är det ett foder med mycket kolhydrater så bajsar hon mycket mer än av ett foder med lite kolhydrater. Hon kan också ha fått magkatarr, antingen av foderbytet eller miljöbytet, och då kan ett dåligt foder göra situationen värre. Det bästa är om du kan ge samma foder som hon har hemma. Eller i alla fall ett foder med bra kvalitet och mycket kött.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Och ge katten lite mat flera gånger om dagen om den har magkatarr. Det finns mycket bra foder i de flesta livsmedelsaffärer. De dyra sorterna på djuraffärerna är inte bättre än de som finns i vanliga affärer undantaget Friskies.
#1 Som jag skrev så bor jag lite på landet å affärerna här är ica å konsum så har inte kommit iväg till ''stor staden'' än..
Ja det är miljöbyte för henne, vi har 4 hundar men hon har hela övervåningen för sig själv :)
Är den avmaskad? Låter som om den skulle vara infekterad av mask.
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Beställ hem foder om du har långt till stan, animail tex har hemkörning fram till dörren.
#4 Ingen aning, men pratade med mamma förut så vi ska även köpa ett annat foder fort. Men tänker inte beställa hem till dörren för bara de är dyrt :S
#5 Bara hemkörning kostar mycket du :S
Spyr den ofta så kan det väl vara mask i magen.
#7 Japp det gör hon. Hon har ju alltid vart utekatt till hon kom till mig så..
#7 Japp det gör hon. Hon har ju alltid vart utekatt till hon kom till mig så..
#6 Jasså? Mig veterligen erbjuder Animail gratis hemkörning om man väljer utan kvittens och beställning är över 500kr. Kostar 49kr annars om det är under 500kr och utan kvittens. Inte dyrt enligt mig. ;)
billigaste sättet att få hem bra mat billigat är att beställa från zooplus.se bra billig mat och fri frakt,
Om den alltid varit utekatt skulle den behöva avmaskas och när det är gjort behöver man inte bekymra sig om att byta foder
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#12 Byta foder ska jag då detta inte är hennes riktiga foder som hon alltid ätit innan.
Ägaren ska köpa avmaskningsmedel! Problemet löst då! Tackar för svaren! :)
Vad tycker katten om blotmat? Ater hon sant? For annars sa ar blotmat valdigt smidigt i och med att det finns hos vanliga matvaruaffarer, och det fungerar utmarkt att ge det som basfoda.
#14 har bara haft henne här i 1 vecka nu så vet ej. Men det gör hon säkert! :)
Foder allergi? känslig mage? stress mage? prova ge ett "snällt mot magen foder"/allergi foder kanske?
#16 Det är troligen mask.