Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3557 ggr
Mymlan
0

Färg på sperma

Om en katt släpper ut sådant och hamnar på golvet istället för där det skall, kan det se ut som blod droppar?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mr_Si
2

inget jag hört om… om du tror att din katt blöder från snoppen tycker jag nog du bör ringa och höra med vetrinär för säkerhetsskull :)

Silvestris
0

Nej, det ska den inte göra.

Mymlan
0

Nej detta var för några veckor sedan och alla katter + hundar kollades igenom ingen blödde.. Tikarna kollades noga utifall de löpte men det var ej så. Har ej sett nå mer sedan de dropparna..

Uppkatten
0

Hade en katt som hade problem med analkörtlarna, enda tecknet var att jag såg en liten, liten strimma blod på kanten av kattlådan. Kan det vara något sådant? Han fick sedan analkörtlarna tömda och spolade hos veterinären.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Mymlan
0

Inget blod i sandlådorna.. Blod dropparna var på golvet. Men då man tagit vit handduk torkat dem alla där bak o handduken blir ej röd färgat. Sedan har det ej varit nå mer bara den enda gången. Jag kollade dem alla noga ett par dagar. Klorna kollades oxå på både hundar och katter ifall ngt skulle skett där.. Enda som skedde innan var att Themba och Fröken gnabbades men fann inget sår på dem heller..

Uppkatten
0

Min katt hade heller inget blod i sandlådorna, utan en enstaka strimma på kanten på kattlådan (bara någon mm stor). Jag trodde först att han ev. kunde ha varit lite hård i magen och därför fått ngn liten spricka vid tarmtömning så jag avvaktade (eftersom han verkade må OK), men efter ca 11 dgr såg jag återigen en antydan till blod (jag TROR att det var på golvet den gången (även då bara någon liten prick), men det här är några år sedan så jag minns inte helt säkert). Men hur som helst så visade det sig vara analsäckarna, vilket min veterinär misstänkte direkt när jag mejlade henne o frågade om detta borde kollas upp.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Mymlan
0

Detta såg ut som blod men ej så knallrött alt mörkt rött var lite mer utspädd färg.. Jag har inte sett detta fler ggr..

Sarah-S
0

Har du hanhund? eller bara tikar?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Mymlan
0

Hanhundarna är kastrerade de kollades oxå.

OberonsMatte
0

Min Oberon nös ut några bloddroppar en gång när han fick en kraftig nysattack efter att ha kräkts (och antagligen råkat få kräk i nosen).

Annars brukar enstaka bloddroppar på golvet hamna där efter att katten har bajsat. Eftersom det bara handlar om en droppe behöver det varken synas i avföringen eller i rumpan på katten.

Sajtvärd Katter iFokus

Sarah-S
0

Jag skulle också gissa på att den enstaka droppen kommer från tarmslemhinnan

I'm only responsible for what I say, not for what you understand