Katt i sele
Jag håller på att vänja min katt vid sele då han eventuellt ska bli en innekatt i höst. Han har kanske sammanlagt haft den på sig sju kvällar totallt. Hur länge tror ni att det tar innan dom vänjer sig? Han blir helt förlamad och går jättekonstigt fortfarande, går inte ens locka med lek eller en räka. Selen är mjuk och jag tycker den sitter bra på honom. Kan ni berätta om era egna erfarenheter om ni har några?
Han borde nog vänja sig snart.. För mig har det aldrig varit några problem. På mina två första katter var det som att de inte ens märkte av selen. På min lite yngre kan man väl säga att det tog två gånger innan han rörde sig relativt avslappnat i den. Jag var snabb med att ta ut den yngre katten, det var liksom i selen och ut genom dörren. Då tyckte jag att han glömde bort selen och koncentrerade sig på utomhusmiljön istället..
Min katt är 3 år i Maj, lättare att lära en kattunge kan jag tänka mig. Jag tog ut honom i selen, då gick han nästan som vanligt. Sen kräktes han :( vet inte om han blev stressad av selen eller nått
#3 Det är nog lite lättare med en yngre ja, men din är ju inte så gammal ändå :) Men oj. Det har hänt att mina kräkts i sele också, men då har det berott på att de har ätit gräs eller att de gått och dragit för mycket. Han var kanske stressad. Men jag hade inte slutat gå ut med honom, försök att vänja honom så gott det går..
Har nog inte haft någon katt som gillat sele… Men så fort vi kommit ut har selen varit som glömd, nu kommer de när man tar fram selen för de vet att då ska de få följa med ut.