Blir bara värre
Min katt har alltid markerat på golvet, men nu har vi flyttat och hon blev bättre, hon slutade markera runt hela huset och markerade bara på ett område i hallen, där vi lade tidningar. Så vi kunde leva med det då inget blev förstört.
Nu har hon helt plötsligt blivit jätte konstig, under en dag markerade hon på mitt skrivbord fyra gånger, hon höll på att markera flera gånger efter det så hon fick inte vara i mitt rum utan uppsikt.
Nu har hon helt plötsligt börjat markera på ett annat ställe i hallen, vilket inte är ok då våra skor är just där, ett par skor blev helt förstörda imorse, hon har bara gjort det en gång nu dock.
Vi börjar snart tappa tålmodet, vi har provat sprej, vi har provat feliway, men hon slutar aldrig.

Har ni varit hos vet och kollat så det inte är något medicinskt fel, typ uvi? :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Kastrerad?
Vad har ni i lådorna?
Inne/utekatt?
Vad har ni för lådor?
Har ni kollat henne hos en veterinär?
Stolt ägare till tre La permer
Ar det markering eller urinering? Tydligen sa nar katter markerar sa slapper dom bara ut lite, medans vid urinering sa tommer dom blasan.
Men haller med om att ni bor ta henne till en veterinar for undersokning. Ar hon kastrerad?
Det kan aven vara fel pa ladorna, vad for slags lador har ni och hur manga?
Vilken sand anvander ni och hur ofta rensar ni?
Tank aven pa att tvatta saker som blivit kissade pa med attika sa att lukten verkligen forsvinner, for luktar det kiss for henne sa kommer hon att ga tillbaka dit.
Hon gör inget ljud eller så och hon kissar inte ofta, sagt att vi borde kolla det men ingen tror att det är det så.
Kastererad ja, vi använder olika Kattsand för att se om hon slutar men mest icas. Vi har köpt en ny stor låda på rusta, nej det har vi inte.
Vi kollade en gång då hon skulle kastereras då sade de inget, de trodde de var för hon var okastrerad.
Men det roliga är ju att det började när vi hade flyttat första gången.
Hon gör inget i början när man har flyttat utan det tar några dagar sedan börjar hon, kan ta 1-2veckor eller mera.
En teori som jag kom på just nu: När ni flyttar känner sig kattan sig lite osäker på om det är någon annan katts revir och ligger därför lågt några dagar. Sedan känner hon sig rätt säker på att det inte finns någon annan där som äger reviret och då bestämmer hon sig för att det är bäst att markera att det är hennes.
En frisk katta kissar inte fyra gånger per dag så fyra gånger på ditt skrivbord på en dag gör att jag tror att det antingen är revirmarkeringar eller något problem med urinvägarna eller njurarna men i så fall borde hon dricka mycket.
Men ta henne till vet för att utesluta uvi eller något annat kroppsligt problem.
Om det inte verkar finnas någon kroppslig orsak så får ni ha skor i en garderob eller uppe på en hylla, ha skrivbordet rent från papper mm när ni inte använder det. På arbete som jag hade för länge sedan fanns en "Clean desk policy" väl ha samma policy hos er. Aldrig lägga något bylsigt på golvet, i soffan eller i sängen m fl ställen.
Lycka till
Hur ofta kissar en katt per dag då?
För min katt kissar mycket per dag, kanske varannan timme eller var tredje tror jag, håller inte riktigt koll. Hon är 7år gammal.
Jag hade för länge sedan en katta som var ute enbart på kvällarna och hon använde aldrig sin låda.
Inte ens min riktigt gamla katta som definitivt har njursvikt av ålderdom kissar mer än kanske fyra gånger per dygn.
I vinter har mina katter till stor del valt att vara innekatter. Jag rensar lådorna två gånger per dag och det blir mindre än två kissklumpar per katt och dygn men då kissar ett par stycken ibland i avloppet och några är ute ett par svängar varje dag.

Att kissa varannan timme är inte normalt!
Jag vet flera med samma problem som du, och som sagt att det inte är någon sjukdom bakom för att katten inte verkar ha ont eller kissar precis hela tiden. Men så har de ändå till slut åkt in och kollat, tagit urinprov och så, och det har visst varit sjukdom som orsakat besvär/smärta och som gjort att katten kissat lite varstans.
Om det inte är något medicinskt kan man börja se över låd situationen. Prova med fler lådor, ha olika sand i lådorna och se vilken hon föredrar, ställa lådor på olika ställen och se vilken plats hon föredrar och så vidare.
Kissar hon mycket eller lite när det är utanför? Använder hon lådan alls?