Vad har min misse för färg?
Vit och grå tycker jag det ser ut som?
Möjligt att motljuset får ryggen att se grå ut men är egentligen svart. Har du någon mer bild för att få det bekräftat?
Blå och vit bicolour
/Elisa
Ser ut som färgen är blå med vitt :) tror själva teckningen kallas harlekin, är dock inte säker. Väldigt fin katt iaf! :)
Han ser ut att vara en brun classic tabby och är lite osäker om han är bicolour eller harlequin. Är han över 50% vitt så är han harlequin, har han mer färg är han bicolour.
Samma gäller din blåvite kille ovan. Har han mer än 50% vitt är han harlequin och inte bicolour som jag gissar.
/Elisa
Om man ska prata i koder så är din första katt HUS a 03 (ev. 02) och den senare är HUS n 22 02 (ev. 03)🙂
/Elisa
#7 Njae inte riktigt ;) korthårig huskatt benämns HCS, inte HUS =)
Ok, jag hade för mig det var HUS, men det kan ju vara gamla koder 🙂
/Elisa
#10 Ja det är inte omöjligt men HCS resp. HCL är det sedan några år tillbaka i alla fall =)
#11 Tack, då har jag lärt mig nåt nytt. 🙂
/Elisa
# 12 Det är den engelsksa förkortningen.
#13 Ja och den korrekta, i alla fall vad som används inom Sverak. Det är väl för att det ska vara mer internationellt antar jag och inte skapa någon förvirring.
Huskatt plus pälslängd alltså?
Dåborde HCS och HCL vara förkortningar på
House Cat Shorthair
House Cat Longhair
eller?
Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!
#15 Mycket riktigt! =)

Blyertsgrått=blått inom kattvärlden :) Det finns ingen kattfärg som heter grå, utan det finns otroligt många andra färger som det kan vara. Blå, svartsmoke, bruntigré, blåsköldpadda m.m.