Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 848 ggr
mystar
0

rinner från ögat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag har en katt på ca. 10 månader som de nyligen börjat rinna ur ena ögat på det rinner inte jätte mycket men hon e lite blöt under ögat o när hon sovit är det mer o lite brunaktig. Kan det va en vanlig snuva eller att hon brottats med andra katten o fått en klo i ögat eller något? Hon verkar inte ha ont av det bara lite tröttare än vanligt och ögat ser fint ut annars. Helt ny med det här med katter så kan ej så mycket borde man söka vättrenär eller se om det går över eller finns de något receptfritt man kan ge henne ? Hon har nyligen blivit behandlad från öron skabb oxo men de kan väll inte ha nån betydelse Tacksam för svar 😊😆

Caifig
0

Kan vara kattsnuva som gör att det rinner. Skulle det vara en klo så skulle det nog göra ont och hon skulle kisa/blinka mer med ögat. Verkar hon inte irriteras av det hade jag avvaktat för att se om det blir bättre. Håller det i sig i några dagar så kan du alltid ringa och rådfråga veterinär. Är du osäker så ring nu också och fråga :) Inga frågor är för dumma och jag tycker alltid det är bättre att ringa en gång för mycket!