Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 564 ggr
LinaN
1

Drinkwell platinum vattenautomat?

Är det någon här som har en Drinkwell Platinum vattenautomat till sina katter, är den så tystgående som det påstås? 

Är alltid lite skeptisk till kundrecensioner då man aldrig vet VEM som verkligen ligger bakom på onlinesajterna. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

annieolin
1

Den fungerar bra, lätt att diska, katterna gillar den. Skulle säga att den låter lite mer än det sägs kanske, men inte farligt. Låter mer när vattnet i "tanken" håller på att ta slut och ibland kan det hjälpa att putta till den lite om den brummar mycket :) I det stora hela är jag nöjd :)

LinaN
1

#1 att den låter lite eller som en akvariepump kan jag leva med då vi har ett arbetsrum mellan sovrummet och köket och ligger jag på sängen och diskmaskinen är igång så hör man den svagt svagt svagt även om dörren är öppen (värre är det med tvättmaskinen ^^)

för jag är trött på katter som försöker sno vatten ur blomvaser, eller ur husses målarvattens-behållare, plus att jag vill ha en stor tank så att även hunden kan dricka ur den för han har börjat med ovanan att dricka ur toastolen om han anser att vattnet tagit slut eller stått förlänge…. (hundar är så mkt snuskigare än katt ^^ tur det är husses hund! ;) )

men man får ju givetvis fylla på tanken oftare med vatten om de ska dela med hunden. 

Hoppas att fler kan dela med sig av sina erfarenheter om denna maskin, eller liknande med samma volymkapacitet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

SuperLimm
2

Jag skulle gärna ha en sån eller liknande men jag har en katt som leker med vatten rätt mycket så det skulle aldrig fungera med en sån här tyvärr. Jag har en annan sort, catIT eller vad den heter, men katten leker med den också och vill gärna ta ut och leka med kolfiltret så det brukar han riva sönder :P 

Men den du funderar på tycker jag ser ut att vara en bra sort! Katter dricker ju hellre rinnande vatten då det är fräschare :)

Mvh Linn