Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1040 ggr
JohannaEkroth
1

Mjau blötmat

Jag funderar på att gå över helt på Mjau blötmat som helfoder åt min ena kisse då han är mager som en sticka (ska kastreras) och inte gillar torrfodret. 

Har en herre som är överviktig så jag kan inte direkt byta torrfoder, men denna herre är kräsen på blötmat. Är inte jätteförtjust.

Frågan gäller Mjau Kalkon.

När ni ger enbart blötmat. Vilken sort ger ni då?

Ger ni någonting extra tillskott förutom blötmaten?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Sarah-S
3

Mjau burk eller tetra är helfoder, dvs innehåller alla näringsämnen en katt behöver, inga tillskott är nödvändiga

Jag blandar helt friskt mellan alla smaker inom Mjau Tetra, och ibland även portionspåsar från Ica, KiteKat, Pussi m.fl

Jag resonerar som så att variation är bra för att undvika kräsna katter, och alla blötmatssorter är att föredra framför torrfoder

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Bine93
2

Mina har fått endast Mjau nu i några veckor. Jag blandar smaker, både tetror och burkar. De får några kulor torrfoder Applaws varje dag för jag tänkte fasa in det. Men funderar mycket på att låta dem gå på bara blötmat och torrfoder lite mer i aktiveringssyfte framöver. Det funkar bra med bara blörtmat tycker jag :)

ToulouSelma
0

Jag ger mina katter Mjau Kalkon, Kyckling och Kött på konserv (upptill torrfoder).

saltgurka
0

Jag ger James Wellbeloved

Scorpio97
0

Våra får olika smaker, dock bara burkarna (mamma gillar inte att ge tetrorna, då hon tycker det är krångligare)

Oftast får dom dock fisksmakerna, eftersom dom äter bättre av det, och mamma köper det trots att jag påpekat risken med allergi. 

Våra får även lite rått kött ibland när vi lagar mat, och min katt får lite godis i olika aktiveringsleksaker ibland. (Dom andra katterna är ointresserade av aktiveringsleksaker)

//Jessie