Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1027 ggr
ElinaPersson
5

I väntans tider...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så himla glad och lycklig just nu över att ha fått förtroende till att bli fodervärd åt S*Stjerngläntans Alva Kär Hon blev 6 veckor i måndags så det är ju halva tiden kvar innan hon får lämna sin mamma och syskon för att möta livet hemma hos mig, sambon och 2 bengaler (kastrerade hanar på 1år 7mån)… 

Har alltid tyckt om rasen och hoppas verkligen att hon kan komma bra på plats i vår lilla flock, då våra herrar inte alls är vilda av sig som många påstår när det kommer till bengal.. Tvärtom så är den ena väldigt lugn av sig och jag tror att han kommer må jättebra utav en lugn och trygg kompis (då han är något försiktig utav sig)..

Att bli fodervärd har vart en dröm ett ganska bra tag, mestadels för att min egna intresse för avel/genetik är stort och möjligheten att få ta del utav allting utan att starta  egen uppfödning är guld! Ska själv gå Pawpeds G1 kurs i februari tillsammans med uppfödaren och jag ser fram emot vara delaktig i något så underbart som dettaHjärta 

Måste ju visa en bild på gullungen också, som kommer att få följa med på någon utställning framöver Pussmun

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

OberonsMatte
2

Vad spännande med en liten raggistös ihop med två bengalkillar! 😃Ska bli kul att höra hur du uppfattar skillnader i katternas individuella aktivitetsbehov och temperament när du fått något konkret att jämföra med. Kanske får du en annan syn på din "väldigt lugna" bengal 😉…eller så är han verkligen väldigt lugn!

Sajtvärd Katter iFokus

ElinaPersson
3

#1 Ja jag hoppas och tror verkligen att det kommer funka bra då Kenai (Den lugna) ibland kan tycka att Milo blir på tok för mycket 😃 Eftersom att vi lyckas aktivera Milo på egen hand så känns det bättre att rikta in sig på en vän på Kenais nivå, då han inte alls är lika förtjust på att ta för sig när man leker med honom… 

Kommer absolut uppdatera om hur det går, då jag sett att många här anser att det är nästintill dumt att sätta ihop en bengal med en ragdoll medans jag själv tror att det handlar om att hitta de rätta individerna 😛 Alva är uppväxt med 2 bröder som gärna brottas med henne samtidigt så hon är otroligt tuff och är först med allt enligt uppfödaren..

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

JontaK
0

_"Har alltid tyckt om rasen och hoppas verkligen att hon kan komma bra på plats i vår lilla flock, då våra herrar inte alls är vilda av sig som många påstår när det kommer till bengal."
_

Härligt med någon som har samma upplevelse som jag har av bengalen.

Har själv en bengalherre på 6 år samt en birmadam på 9 år. Birman som ras är ju tämligen lik ragdoll i både utseende och temperament. Det blir lite småbråk och birman har en tendens att retas men generellt sett går mina två väldigt bra ihop, det kommer säkert dina tre göra också!

Fantastiskt vacker liten kisse för övrigt!