Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1073 ggr
Djurälskaren87
5

Kan de vara Zorro?

Hej! Jag köpte Zorro 2006 och 2007 så adopterade pappa och hans tjej Zorro. Zorro blev inne och utekatt och bodde i hindås, han fullkomligt älskade sitt nya liv och jag blev alldeles varm i kroppen när jag såg hur lycklig han var hos pappa när jag hälsadepå. Hösten 2008 var bland de hemskaste samtalet i mitt liv,pappa ringer och säger att Zorro aldrig kom hem inatt sm han brukade göra. Zorro var ute på dagarna och inne kvällar/nätter. pappa satte upp lappar,sa till grannarna,la ut annons och anmälde hos polisen men inget tecken alls:( MEN imorse när jag går ut från porten tror jag att det är Zorro framför mig, exakt likadan teckning som Zorro och såg ut som honom, äldre såklart då han är 7.5 år nu och sliten. Jag ropade Zorro och han vände sinom o kollade på mig men min hund var med så han sprang:/ jag glömde fota för var så uppe i honom att jag blev helt till mig. Katten jag såg hade inget halsband Det kan vara min katt eller inte,jag vet inte. Skall ut och leta utan hund senare och försöka locka på han och se om det är Zorro. Tänk om?:)

Djurälskaren87
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är han ju äldre

Jessicahagstrom94
0

Kul om det är han! :D 

Man har ju läst om katter som försvinner i flera år så det kan helt klart vara din katt.

rumpenstiltzkin
1

oj! håller tummar och tassar här!

kulanturbo
1

Håller tummarna att det är han!

Djurälskaren87
0

Minns inte om den jag såg imorse hade helvit svans eller inte:/ och har inte sett den alls idag,typiskt!! Varit ute två timmar nu o får gå ut igen men vill intengå ut på natten ensam:/ ringde pappa o mamma förut o dom bara skrattade åt mig o sa att det är nog inte troligt att det är han.

jnielsen
0

min kompis familj hade en katt som försvann ca 6 mån gammal. Han hittades 3 år senare några mil bort, han hade blivit omhändertagen i en familj och på omvägar på nåt vis kom det fram vems katten var från början, så nog kan det vara din Zorro!