Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1148 ggr
Zelda0513
0

Nyfiken på kattutsällning!

Jag vill ställa ut mina fina små missar som är huskatter, vi bor i Göteborgsområdet.

Jag vill veta ALLT som finna att veta!

Någon med egna erfarenheter som kan berätta hur det går till, vart utsällningar brukar hållas, ska man göra något speciellt med katterna för att förbereda dem, allt allt allt!

mimåne
2

Mitt tips till dig, är att ta reda på om det snart kommer hållas någon utställning nära dig. Gå dit som besökare, då kommer du lära dig som allra mest och få en inblick i hur det är. Ta en titt omkring burarna så kommer du säkert att träffa på någon pratglad utställare som har erfarenhet också. 

Det är mycket som ska förberedas också, är du säker på att du vill ställa ut så se till att börja förbereda dina katter. Är dom vana vid bad och mycket pälsvård? Har dom alla papper och vaccinationer i skick?

På sverak.se finns det en flik som heter "Om kattutställning" Där finns det information som kan vara intressant för dig!

http://www.sverak.se/index.htm

Medarbetare på akvariefisk ifokus

LinaLj
2

Jag rekommenderar ett besök på Utställningsguiden. Där hittar man det mesta som man bör veta inför första gången plus lite till.

Sedan kan jag även rekommendera att leta upp en utställning i närheten och gå dit och titta innan man ställer ut så man lär sig lite om hur det ser ut, hur det går till osv.

Jag tror att man antingen älskar kattuställningar eller tycker att de är helt meningslösa. Jag tillhör första kategorin. Älskade att ställa ut Teddy och han var inte helt emot idén han heller. Han tyckte det var spännande med allt som hände runt omkring. Min stora sorg var att vi deltog utanför tävlan och därför inte kunde ta några titlar. Stoltaste dagen var när vi fick domarens favorit.

Men man bör varna för det är absolut beroendeframkallande.

Niiinah92
0

om du inte tycker det är för långt så har Kristianstad en utställning 22-23 feb. Jag hade tänkt anmäla min husis dit men nu tror jag att jag ska försöka ta mig dit och kolla istället och eventuellt ställa ut i Kalmar till sommaren istället.

SannnaH
0

Mitt tips är att försöka hitta någon som ska på samma utställning som kan verka lite som en "mentor" och förklara saker och ting under dagen och hjälpa till med blanketter i förväg. Det hjälpte mig extremt mycket, trots att jag tyckte att jag hade läst på ALLT jag hittat innan. Det är så mycket som händer så man blir lätt förvirrad tycker jag :) Jättekul att du vill testa! Kommer säkert gå superbra :)

MonicaLagerquist
0

Ta kontakt med den kattklubb du är med om och be dem om hjälp.

Stolt ägare till tre La permer

Zelda0513
0

Kattklubbar då, är det någon som har någon erfarenhet om klubbarna i göteborgsområdet? 

Jag ska gå på en utsällning i mölndal 8-9 februari och kika lite tänkte jag :)

Tack för bra svar!