Var ska man ha katt toan?
Jag har mina katters lådor under mat bordet, de syns ej o stör ej :) Men sen funderar jag om det är obehagligt för missarna? Dom äter nämligen på bordet, vi har en glupsk hund som gillar att äta så vi kan inte ställa dem på golvet. :( Jag vet att katten är ett rent djur och därför vill jag höra lite åsikter. :) Sanden slipper ju inte på bordet men lukten däremot kan. (Själv tkr jag det luktar inget.)
Jag har en i badrummet. Funkar utmärkt. Man märker för det mesta inte den. Vi planerar att skaffa en till men jag vet inte vart den ska gå än.
Vi flyttar i januari och kommer i nästa lägenhet bygga en hallmöbel där kattlådorna ska kunna gömmas in i. Det blir en sittmöbel till hallen och en katttoalett för vår katt & den kommande kissen.
Jag har mina kattlådor i städskåpet.. Sågade ut hål i dörrarna så de bara kan hoppa in och ut..
Vi hade inte plats i badrummet så vi har ställt kissens låda i ett skåp i en lite mer avsides hall.
Jag har lådan i trappen till källaren. En stor avsats innan själva trappen. Tänka även sätta en kattlucka i dörren så inte hunden kommer åt lådan. Annars har vi haft den i hallen. Hatar att ha lådan i badrummet, blir sand på golvet oavsett hur man gör
Jag har båda lådorna nästan mitt emot varandra, ena står jämte skrivbordet i allrummet och den andra står i en HOL där den inte syns ^_^
Jag har lådorna i badrummet. Men lyckas vi fixa en cool och praktisk möbel så kommer vi nog också att ha mixad hallmöbel/kattlåda. Jag skulle personligen inte vilja ha en kattoa i köket eller i matsalen då det hade känns ofräscht för min egen och eventuella gästers del. 😛
Mina katter har flera lådor och två har jag ställt i lagom stora låga skåp som jag tagit ur en öppning i på gaveln. För att det inte ska vara för mörkt inne i skåpen har jag installerat lampor på 0,5 W som alltid är på. Det kräver lite kunskap om elinstalltion för att koppla ihop lampsockeln med en sladd med stickkontakt men de hjälper dig säkert i elaffären om det behövs.
Skåpen har jag köpt på loppis för sammanlagt mindre än 50 kr fast de är fina.
Jag har en i badrummet och en i "hallen". Skriver inom"" eftersom jag bor i etta :). Tänkte att man kanske inte skulle ha båda lådorna i badrummet annars kanske de båda skulle stå där.
Ha lådorna där det det bäst fungerar för katterna säger jag. Vill man inte att dem ska synas så bygger man in dem förutsatt att katterna är okej med detta.🙂
Jag har kattlådan i badrummet och det funkar jättebra, bara att man måste sopa upp all sand innan man ska duscha annars kan det bli lite kladdigt. Men tänkt bara att ha den någonstans där du inte är jätteofta för det kan lukta lite ifrån den och ha den även inte vid eller för nära kattmaten för det mår katten inte bra av :)
Jag har mina lådor i badrummet. Visst, sopa Kattsand får jag ju göra varje gång jag går in där men det är så behändigt när jag skall städa lådorna, bara sätta ner dem i badkaret och det skvätter inte på golv eller väggar. Eftersom jag har huvlådor använder jag dem som "bord", har tidningar och böcker på dem bl.a.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
En mittemot toan, en vid klösträdet, 2 i hallen har mina honkatter.
Har också en glupsk hund men hon vet att skålarna är förbjudna, de fungerar då man är hemma. Då vi åker bort tar vi upp alla skålarna på bänken.
Vi har kattlådan i hallen, eftersom det är ända stället som mamma accepterade att jag ställde den. I köket eller vardagsrummet vägrade hon ha den, och toan är för liten för att den ska få plats..
Egentligen borde vi ha fler lådor, eftersom vi har tre katter. Men eftersom dom får gå ut som dom vill också, så verkar det gå bra (: Skulle någon börja kissa inne eller så, så får jag ha en låda eller två i sovrummet.
//Jessie
Jag har en låda som katterna måste komma in från toppen- de hoppar upp på "taket" och sedan går när genom ett hål. Samma för att komma ute. Sanden blir fångat på "taket" och hunden kan inte nå bajsat.
Jag gjorde det själv eftersom det fanns bara en som gick att köpa och det kostade 1400 kr vilket jag tycker är enormt galet.
Kostade mig ca 180 kr att fixa själv. Inte finaste men det funkar utmärkt och jag och katterna tycker verkligen om det!
# 15 Verkligen bra idé!
#15 lite nyfiken på storleken… har du stora, medelstora eller små katter
#16 Tack! Det var faktiskt roligt att göra. :)
#17 Lådan är 56 cm bredd, 40 cm djup, och 36 höjd. Katterna är 6 månaders och lite över 3 kilos.
#15 Imponerande! :)
#15 56 cm längd och 40 cm bredd* Oops
Vi har kattlådan i tvättstugan.
20# gillar den iden ser bra ut och passar även i inredning:)