Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 905 ggr
SallyB
0

Go'eftermiddag!

Jag tänkte att jag skulle ta mig i kragen och skriva lite. Har haft en liten "down" period på sistone (förutom mina egna problem finns också andra personers problem/sorger som gör en än mer deppig). Nu har jag iaf känt mig lite mer uppåt igen de senaste dagarna.

Jag har nu bokat tid för att göra en fullständig utredning av pissemissens allergibesvär. Tyvärr verkar hon ha blivit sämre och sämre och har inga "nästan-bra" perioder längre. Så vi får se vad veterinären och jag kommer fram till om vilka prover som ska tas. Har ju inte riktigt velat börja medicinera sötnosen tidigare (förutom den kortisonsprutan hon fick förra våren/sommaren) eftersom hon ju var/är så ung fortfarande, men nu är läget så att hennes livskvalitet antagligen är sämre utan medicin än vad den förhoppningsvis kan bli med. Kastrering är ju aktuellt nu också, och då vill jag att hon mår så bra som möjligt innan det ingreppet görs.

Ikväll kanske jag åker på utflykt till Uppsala Botaniska, där just nu jättenäckrosorna blommar. De har specialöppet kvällstid, eftersom blomman slår ut först på kvällen.

SallyB
0

Ja just det, det skulle ha varit ett datum i rubriken också… dvs den 17 aug. (Jisses vad tiden går fort, snart är sommaren slutFörvånad)

Pia
0

Välkommen in att skriva när du känner för det, Sally, kul att ha dig här igen:)

Hur var det med näckrosen? Någon bild? Det låter ljuvligt! Vet att de har ngt liknande på Bergianska, men jag har inte tagit mig i kragen och skuttat dit än…

SallyB
0

Uj, nej, det bidde ingen utflykt. Jag orkade inte riktigt ta mig iväg (har sovit lite dåligt så jag var alldeles för trött).

Så här skulle det väl sett ut (minus bebis) om jag tagit ett foto :)

www.bnr.nl/blobs/anp/28125.jpg

Pia
0

Oh, coooolt!