Veterinärskontroller?
Hej!
Jag har en 1,5 årig katthane, innekatt, kommer från katthem. Han är kastrerad och vi vaccinerar honom varje år. Borde vi göra en veterinärskontroll på honom varje år också? Eller ska man göra mer sällan eller inte alls?
Gör inte veterinären en koll i samband med vaccineringen? Här går de igenom och klämmer och känner, tittar i mun och öron, lyssnar på hjärtat.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Nej det gjorde hon inte. Vi var där i december och hon vaccinera bara.
Jag brukar be vet att gå igenom katten i samband med vacination. De säger att de kan gå igenom katten ytligt (kolla hull,vikt, tänder och lystna på andning och hjärta) En grundligare undersökning får man i så fall ringa och be om i förväg och då kostar det så klart lite mer. Frågade dem när jag var där sist eftersom katten hade andningsbesvär.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
sen är det ju olika rutiner från vet till vet
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
En kliniskundersökning brukar alltid göras, vad jag mins så "ska" det göras som standard. När jag är inne med katterna brukar det alltid stå med på kvittot dessutom, brukar då stå som "polkliniskundersökning" eller med någon förkortning.