min katt hostar!
Hej, jag har en katt som är 8 år och han är ute på dagarna och inne hos mig på nätterna.
men för någon vecka sedan började han hosta en natt så jag gav honom vatten för jag visste inte vad jag skulle göra och då blev det bättre.
Men i går så hostade han jätte mycket som om han hade en hårboll fast ändå inte, för det såg ut som han fick upp någon men sedan svalde det igen..
Men jag tog ut honom från mitt rum för det är oftast varmare i mitt rum, men han fortsatte hosta och han ville inte dricka någonting så jag tog ut han på gården så han skulle få lite frisk luft och efter en halvtimme så hade han lugnat ner sig lite så då mådde han bra igen.
Men idag när jag kom hem så såg jag att han hostade igen?
just nu sover han fast han vaknar då och då utav att han måste hosta..
min kompis säger att det kan bero på astma? efter som det är så kallt på dagarna och sen blir det varmt på nätterna?
kan det vara så?
Kan också vara mask om det ser ut som om han får upp något och sedan sväljer det igen. Kan även vara ett grässtrå eller något som fastnat i halsen och irriterar.
Vid astma kan de hosta upp slem som de sväljer igen. Kontakta veterinär och rådfråga tycker jag.
Min ena katt har astma och han kan få hostatacker som låter som torrhosta ungefär. Det låter absolut inte på samma sätt som när han hostar upp en hårboll.
Kontakta veterinär som #2 skrev. Och skulle det vara astma så finns det massor av saker som man kan göra för att underlätta/behandla katten så att den mår bra i alla fall.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Tack så jätte mycket!