Akvariekatt
Jag med! En katt som gärna skulle bada i akvariet om han fick chansen.. Har tyvärr ingen bild där jag sitter nu.
Mvh Linn
haha, men så söta missar ni har :)
Jag har en andra katt också, och hon är ännu värre akvariekatt än den första. Det enda hon gjort nu i två dagar är att sitta framför karet och spana på firrarna, så fort dom kommer nära så attackerar hon. Stackars firrarna vilket hårt liv de har
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ska dom vara utanför akvariet? 😮 *Springer panikslaget och plockar ur kissen*
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
När jag växte upp hade vi flera akvarier och en katt. Det jag minns är att glasskivorna på akvarierna brakade sönder ibland så att katten fick sig ett bad och de stackars fiskarna skrämdes halvt från vettet… Om jag hade haft fiskar idag hade jag sett till att katten inte kom åt att vara uppe på akvariet.
Sajtvärd Katter iFokus
#6 Det finns lysramper som täcker hela överdelen av akvariet och det finns möbelakvarier med platslock som håller för många kilo katt att ligga/sitta/hoppa på så man måste inte ha täckglas :)
Mvh Linn
#7 Ja, jag misstänkte det.🙂 Det var länge sedan jag hade akvarier och det var väl inte de allra exklusivaste modellerna vi hade heller. Tänkte bara att det var värt att nämna ändå, ifall det finns någon med täckglas på akvariet som inte riktigt tänkt på den risken.
Sajtvärd Katter iFokus
#8 Jag hoppas dom flesta tänkt på den risken iaf! Jag har täckglas på ett av mina akvarium men det står i köket och det är bara täckglas på halva, katterna får inte vara där på och dom får bara vara i köket när jag är där.
Mvh Linn
Vi har också en till akvariekatt, men jag har ingen bra bild på henne när hon sitter där framför :) hon brukar också attackera fiskarna som Oskar gör i #1.😂
Ska snart flytta ihop mina sköldpaddor med katten så då kanske han blir en akvariekatt. som liten var han en Lönneberga katt i alla fall :P
Lovar att lägga upp en mer passande bild om han visar intresse för sköldisarna. ^.^
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
haha, alla kattbilder är välkomna här!
Medarbetare på akvariefisk ifokus