Sköldpaddor ock katt
Hej vi ska byta lägenhet till en som tillåter pälsdjur och det innebär att vår katt som nu bor hos sambons föräldrar för första gången ska möta mina vattensköldpaddor. Det är två fullvuxna sköldisar som är vana vid hund sen tidigare så jag tror de kommer reagera med nyfikenhet snarare än oro. Vår katt lär också vara nyfiken på de plaskande små reptilerna. Någon som har erfarenhet av att sammanföra en vuxen katt med sköldpaddor? Deras akvarie är öppet så en dumdristig katt kan riskera att blöta ner pälsen om den blir för nyfiken. Fins även en risk att min stora sköldpadda biter ifrån om hon känner sig hotad. Jag tror det kommer gå bra och är egentligen inte orolig men det vore roligt att få höra andras historier för att få lite perspektiv :)
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Mina katter var livrädda när jag kom hemsläpandes på min första sköldis. Ena katten flög i taket när sköldis var på golvet (storstädning av terrarium) och han gick över hennes svans.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har haft vattensköldpaddor som jag tog över en tid då dom levde mindre bra. Jag hade katt och min erfarenhet var nyfikenhet från bådas håll. :) Sköldpaddorna fick även varma sommardagar vara ute i sin hage där jag hade grävt ner en mindre plastdamm även här var det lugnt mellan katten o sköldpaddorna katten såg inte dom som något byte.
#1 Ha ha oj då! Jag önskar att min katt vore lite mer försiktig av sig. Tror knappast han kommer bli livrädd. #2 det är precis så jag hoppas att det kommer bli. Lyxigt det låter med egen utedamm till sköldisarna. Våra hade också det när de var mindre tills honan kom på att det gick att klättra på staketet. Numera har jag bara honan ute så jag inte behöver ha koll på båda två, hanen gillar ändå inte att vara utanför akvariet. Honan får följa med till en liten damm ibland på sommrarna. Det tycker hon väldigt mycket om ^_^ Ska bli riktigt spännande att se hur de reagerar på varandra :D
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?