Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 603 ggr
Djurälskaren87
5

katt nära att bli påkörd

hej. idag var jag ute på min min vanliga morgonpromenad men valde att gå en annan runda än jag brukar. Jag går med hunden vid en väg och framför mig ser jag en vit lurvig katt SITTA på vägen! mitt hjärta bultar och jag får halv panik då jag ser en bil komma med full fart mot katten., jag liksom ropar och springer med armarna, katten sitter kvar… men bilen saktar in och stannar framför katten. Katten sitter fortfarande kvar och bilen tutar då lunkar katten över vägen till andra sidan.  Jag går över vägen och står lite längre bort med hunden och iakttar katten som nu skall över vägen IGEN, den bor i en villa som är precis vid vägen nämligen och den har halsband. 

Katten springer över vägen igen och en till bil kommer men den saktar in automatiskt utan att jag behöver ropa och katten lunkar över och går fram helt oberörd till mig och hunden och stryker sig mot min hund. Jag tänker att jag måste göra något då det bara är en tidsfråga tills katten blir överkörd på riktigt så jag ringer på huset där katten kom ifrån och en dam öppnar. 

Jag förklarar för henne vad jag sett och att det är viktigt att om katten skall vara ute att hon kan fixa en rastgård då hon har en stor trädgård ,gå ut med den med koppel eller ha den inne för som de ser ut nu så kommer dne bli påkörd. Tänk när det är mörkt ute då ser man inte katten lika bra.

Hon skulle fundera på saken… vad mer kan jag göra än det jag gjort? känns ont i hjärtat då katten kanske inte lever så länge till då den inte lever bra där med en trafikerad väg precis utanför huset.

Nerdysiamese
0

Vad starkt av dig att gå och prata med ägaren! är inte alls säker på att jag skulle haft samma mod att ta den konfrontationen.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Djurälskaren87
0

1# tack men såg den där idag igen:(